نظر اهل سنت درباره امام زمان (عج)

نظر اهل سنت درباره امام زمان

اگر امام زمان(عج) قدرت زیادی دارد چرا غایب شد؟ نظر اهل سنت درباره امام زمان(عج) چیست؟
قدرت ایشان قدرت شخصی نیست؛ بلکه خداوند به او قدرت می دهد. علاوه بر این، علت غیبت حضرت دو چیز بود: یکی جان ایشان به خطر افتاده بود و دیگر این که مردم آمادگی همراهی حضرت را نداشتند. مثلا اداره برق برای روشنایی کوچه لامپ می گذارد و مردم آن را می شکنند و دوباره تا یازده لامپ نصب می کنند ولی مردم می شکنند. آخری را نصب نمی کند؛ چون قدر آن را نمی دانند. امامان(ع) از امام رضا(ع) به بعد بسیار مهجور شدند و بسیار در محدودیت قرار دادند. ایشان غایب هستند تا زمانی که قدرشان را بدانند و دنیا آماده پذیرش دعوت جهانی ایشان باشند و لذا در روایات مربوط به ایشان هست که مهدی موعود ما قیام نمی­کند مگر این که همه حکومت کرده باشند. یعنی همه نظام ها و سیستم های گوناگون را دیده باشند. زمانی نظام مارکسیستی یک نظام مترقی بود ولی الان در دنیا خریدار ندارد. لیبرال دموکراسی هم دارد به شکست منجر می شود. همه حکومت ها، امتحان خود را پس می دهند و یک منجی پیدا می شود و مردم با او همکاری می کنند.
اهل سنت وجود حضرت مهدی(عج) را قبول دارند و روایات آن را متواتر می دانند. اصل این که یک نفر از نسل رسول خدا(ص) که نامش نام ایشان خواهد بود و ظهور می کند و دنیا را پر از عدل و داد می کند را قبول دارند ولی در چند مورد جزئی با شیعه اختلاف نظر دارند:
1- می گویند ایشان متولد نشده و در آینده متولد خواهد شد.
2- اسم پدر ایشان را عبدالله می دانند. در روایتی از پیامبر(ص) نقل می کنند که: اسمه اسمی و اسم ابیه اسم ابی. که قسمت اول درست است اما قسمت دوم جزو روایت نبوده است. ما معتقدیم که نام پدر امام زمان حسن ملقب به عسکری است.

[irp]


منبع: مرکز ملی پاسخگویی؛ پاسخ توسط حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

دکمه بازگشت به بالا