ادوارد زهرابیان

ادوارد زهرابیان
ادوارد زهرابیان

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

ادوارد زهرابیان را از این سایت دریافت کنید.

ادوارد زهرابیان

ادوارد زهرابیان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ادوارد تیگران زهرابیان

زادهٔ ۱۳۱۸ خورشیدی(۸۱ سال)

تهران

ملیت ایرانی ارمنی‌تبار

آثار طراح نشان هواپیمایی ملی ایران

مذهب کلیسای حواری ارمنی

ادوارد تیگران زهرابیان (زاده ۱۳۱۸ خورشیدی) معمار و طراح ایرانی ارمنی‌تبار است. وی طراح نشان‌های هواپیمایی ملی ایران و دبیرستان البرز است.

زندگی[ویرایش]

او در سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد. وی دوره متوسطه را در دبیرستان البرز گذراند و دیپلم ریاضی را از این دبیرستان اخذ کرد. او در زمان تحصیل در این مدرسه در مسابقه طراحی نخستین نشانه دبیرستان البرز شرکت کرد و طرح وی به عنوان نشان دبیرستان البرز برگزیده شد.

در فاصله سال‌های دبیرستان تا دانشگاه، برای کمک به برادر بزرگترش که او هم معماری می‌خوانده‌است، به آتلیه‌های معماری رفت‌وآمد می‌کند و در این راه بر تجربه‌های طراحی و رسامی‌اش افزون می‌گردد. وی پس از قبولی در دانشگاه، رشته معماری را در دانشکده معماری دانشگاه ملی ایران فرا می‌گیرد.

مهمترین اتفاق هنری در زندگی زهرابیان، در ۲۲ سالگی وی و در فاصله پیش از ورود او به دانشگاه رخ می‌دهد. وی به‌طور اتفاقی آگهی فراخوان طراحی نشانه هواپیمایی ملی ایران را که هنوز به نام «هما» شناخته نشده بود، می‌بیند و طرحی تجربی را در آتلیه دانشکده و آتلیه محسن فروغی، آماده می‌سازد و در مسابقه مربوطه شرکت می‌دهد که هوشنگ سیحون و تعدادی از استادان دانشکده هنرهای زیبا، داوران آن بودند. طرح وی به عنوان طرح برگزیده پذیرفته می‌شود و در سال ۱۳۴۱ به عنوان نشان رسمی هما ثبت می‌گردد.

لوگوی ایران ایر[ویرایش]

لوگوی هواپیمایی ملی ایران (هما) که ادوارد زهرابیان آن را طراحی نمود.

هما، نماد هواپیمایی ملی ایران.

آژانس تخصصی خبر و اطلاعات حمل‌ونقلی (اسکیفت) در گزارش سال ۲۰۱۳ ارزیابی از لوگوی شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان داشت و بعد از ارزیابی‌های متعدد تمام شرکت‌های مطرح در زمینه صنعت هوایی توسط یاتا، شرکت هواپیمایی ایران ایر (هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) را دارنده بهترین لوگوی خدمت رسانی هوایی معرفی نمود. این لوگو (با نام هما) در حالی به عنوان برترین معرفی شد که خطوط هوایی ایران با تحریم‌های بین‌المللی مواجه است و شاید ارتباط پروازی با بسیاری از فرودگاه‌های دنیا ندارد. استفاده از یک رنگ آرام بخش، استفاده از نماد پرنده و همچنین سمبلی پیج در پیچ و به نوعی انعطافی منجر به این شد که این برند در برابر سایرین دارای جایگاه متمایزی باشد.[۱][۲]

ادوارد زهرابیان دربارهٔ این‌که چه‌طور طرح پرنده اساطیری هما را به‌عنوان خمیرمایه و پایه طراحی این لوگو قرار داده می‌گوید: «آن زمان زیاد جهانگردی می‌کردم. به آثار تاریخی علاقه داشتم و هنوزهم دارم. یادم آمد که یک چنین سرستونی در تخت جمشید است که می‌تواند خمیرمایه این طرح باشد.» سر این تندیس اساطیری ایران از یال اسب، گوش گاو و صورت عقاب تشکیل شده‌است[۳].

وی همچنین نظرش را دربارهٔ لوگوی دیگر ایرلاین‌های جهان گفته‌است. او می‌گوید: «اگر دقت کرده باشید، لوگوی اکثر شرکت‌های هواپیمایی دنیا تاکنون دچار تغییر شده‌اند. تنها مورد مشابهی که من می‌توانم به آن اشاره کنم، لوگوی لوفت‌هانزا است. [بخش اصلی] لوگوی لوفت‌هانزا [یعنی پرنده «درنا»] از روز اول تا به امروز دست نخورده باقی‌مانده‌است. این نشان می‌دهد این لوگو جای خود را را پیدا کرده‌است.» این لوگو سال ۱۹۶۱ طراحی شده‌است[۴].

پانویس[ویرایش]

↑ صدای آمریکا، .

↑ https://skift.com/2013/10/23/the-30-best-looking-airlines-logos-in-the-world/

↑ دویچه وله، . ↑ دویچه وله، .

منابع[ویرایش]

درگاه پهلوی

««هما» لوگوی برتر خطوط هوایی». صدای آمریکا. دریافت‌شده در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸.

«طراح لوگوی هما، برترین لوگوی خطوط هوایی جهان را بشناسید». دویچه‌وله. دریافت‌شده در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸.

«ادوارد زهرابیان – تبیان». دریافت‌شده در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸.

گسترش نبو معماران ارمنی

رده‌ها: افراد ایرانی ارمنی‌تباراهالی ارمنی‌تبار تهراندانش‌آموختگان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهراندانش‌آموختگان دبیرستان البرززادگان ۱۳۱۸زادگان ۱۹۳۹ (میلادی)معماران ارمنی‌تبارمعماران اهل ایران

منبع مطلب : fa.wikipedia.org

ادوارد زهرابیان

تخصص/مهارت: گرافیک و تصویرگری  معرفی/ بیوگرافی: ادوارد تیگران زهرابیان (به انگلیسی: Edward Zahrabian) هنرمند ایرانی ارمنی‌تبار، متولد 1318 خورشیدی است. آقای ادوارد تیگران زهرابیان معمار و طراح نشان‌های هواپیمایی ملی ایران و دبیرستان البرز است. او در سال 1318 در تهران متولد شد. وی دوره متوسطه را در دبیرستان البرز گذراند و دیپلم ریاضی را […]

.♂, .🇦🇲

ادوارد زهرابیان

ادوارد زهرابیان Edward Zahrabian

❂ دانشنامه بیوگرافی هنرمندان ایران ❯ ادوارد زهرابیان

 تخصص/مهارت:

گرافیک و تصویرگری

 معرفی/ بیوگرافی:

ادوارد تیگران زهرابیان (به انگلیسی: Edward Zahrabian) هنرمند ایرانی ارمنی‌تبار، متولد 1318 خورشیدی است.

آقای ادوارد تیگران زهرابیان معمار و طراح نشان‌های هواپیمایی ملی ایران و دبیرستان البرز است.

او در سال 1318 در تهران متولد شد. وی دوره متوسطه را در دبیرستان البرز گذراند و دیپلم ریاضی را از این دبیرستان اخذ کرد. او در زمان تحصیل در این مدرسه در مسابقه طراحی نخستین نشانه دبیرستان البرز شرکت کرد و طرح وی به عنوان نشان دبیرستان البرز برگزیده شد.

در فاصله سال‌های دبیرستان تا دانشگاه، برای کمک به برادر بزرگترش که او هم معماری می‌خوانده‌است، به آتلیه‌های معماری رفت‌وآمد می‌کند و در این راه بر تجربه‌های طراحی و رسامی‌اش افزون می‌گردد. وی پس از قبولی در دانشگاه، رشته معماری را در دانشکده معماری دانشگاه ملی ایران فرا می‌گیرد.

مهمترین اتفاق هنری در زندگی زهرابیان، در 22 سالگی وی و در فاصله پیش از ورود او به دانشگاه رخ می‌دهد. وی به‌طور اتفاقی آگهی فراخوان طراحی نشانه هواپیمایی ملی ایران را که هنوز به نام «هما» شناخته نشده بود، می‌بیند و طرحی تجربی را در آتلیه دانشکده و آتلیه محسن فروغی، آماده می‌سازد و در مسابقه مربوطه شرکت می‌دهد که هوشنگ سیحون و تعدادی از استادان دانشکده هنرهای زیبا، داوران آن بودند. طرح وی به عنوان طرح برگزیده پذیرفته می‌شود و در سال 1341 به عنوان نشان رسمی هما ثبت می‌گردد.

آژانس تخصصی خبر و اطلاعات حمل‌ونقلی (اسکیفت) در گزارش سال 2013 ارزیابی از لوگوی شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان داشت و بعد از ارزیابی‌های متعدد تمام شرکت‌های مطرح در زمینه صنعت هوایی توسط یاتا، شرکت هواپیمایی ایران ایر (هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) را دارنده بهترین لوگوی خدمت رسانی هوایی معرفی نمود. این لوگو (با نام هما) در حالی به عنوان برترین معرفی شد که خطوط هوایی ایران با تحریم‌های بین‌المللی مواجه است و شاید ارتباط پروازی با بسیاری از فرودگاه‌های دنیا ندارد. استفاده از یک رنگ آرام بخش، استفاده از نماد پرنده و همچنین سمبلی پیج در پیچ و به نوعی انعطافی منجر به این شد که این برند در برابر سایرین دارای جایگاه متمایزی باشد.

ادوارد زهرابیان دربارهٔ این‌که چه‌طور طرح پرنده اساطیری هما را به‌عنوان خمیرمایه و پایه طراحی این لوگو قرار داده می‌گوید: «آن زمان زیاد جهانگردی می‌کردم. به آثار تاریخی علاقه داشتم و هنوزهم دارم. یادم آمد که یک چنین سرستونی در تخت جمشید است که می‌تواند خمیرمایه این طرح باشد.» سر این تندیس اساطیری ایران از یال اسب، گوش گاو و صورت عقاب تشکیل شده‌است.

وی همچنین نظرش را دربارهٔ لوگوی دیگر ایرلاین‌های جهان گفته‌است. او می‌گوید: «اگر دقت کرده باشید، لوگوی اکثر شرکت‌های هواپیمایی دنیا تاکنون دچار تغییر شده‌اند. تنها مورد مشابهی که من می‌توانم به آن اشاره کنم، لوگوی لوفت‌هانزا است. لوگوی لوفت‌هانزا [یعنی پرنده «درنا»] از روز اول تا به امروز دست نخورده باقی‌مانده‌است. این نشان می‌دهد این لوگو جای خود را را پیدا کرده‌است.» این لوگو سال 1961 طراحی شده‌است.

 اطلاعات تماس رویداد رمزینه

 اطلاعات تماس

• آدرس:• تلفن:• وبسایت:صفحه در ویکی‌پدیا• اینستاگرام:

 رویداد

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

 رمزینه

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

⚠️ توجه: بیوگرافی این هنرمند از سایت‌های مجاز بازنشر شده است و در بخش دانشنامه بیوگرافی «هنرمندان تصویرگر ایران» قرار گرفته است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف این صفحه، طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، درخواست خود را از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

منبع مطلب : lilit.ir

ادوارد زهرابیان

دکمه بازگشت به بالا