سامانه بازارگاه نهادهای کشاورزی

سامانه بازارگاه نهادهای کشاورزی

سامانه بازارگاه نهادهای کشاورزی

در این مقاله سامانه ها لینک ورود به سامانه بازارگاه نهاده های جهاد کشاورزی sps.bki.ir و خرید اینترنتی نهاده های دامی از سایت ثبت نام بازارگاه ارائه شده است.


سامانه بازارگاه نهادهای کشاورزی

برای مشاوره ثبت نام در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی

برای مشاوره ثبت نام در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی

  برای ورود مستقیم به سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی کلیک کنید.

 در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی به نشانی sps.bki.i  ارائه شده است .

جهاد کشاورزی به منظور ساماندهی امور دامی و نهاده های دامی، اقدام به راه اندازی طرح های مختلفی کرده است تا تمامی تولید کنندگان و مصرف کنندگان این نهاده های دامی بتوانند با سهولت بیشتر اقدام به خرید و یا فروش نهاده های دامی کنند. سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی، نام سامانه ای است که از سوی وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارائه خدمات به صورت غیر حضوری و آنلاین به فعالان این حوزه راه اندازی شده است.

این سامانه در حال حاضر، جزو سامانه های پرطرفدار در جهاد کشاورزی می باشد؛ چرا که بسیاری از اقدامات مربوط به خرید و فروش نهاده های دامی را با سهولت بیشتری انجام می دهد. آن دسته از افرادی که علاقه مند به استفاده از خدمات این سامانه می باشند، می بایست که ابتدا در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی ثبت نام نمایند و سپس با داشتن حساب کاربری، از خدمات این سامانه استفاده کنند.

با توجه به اهمیت این سامانه برای فعالان این حوزه، در ادامه مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه ورود به سامانه بازار گاه جهاد کشاورزی، ثبت نام در سایت sps.bki.i  و سایر خدمات ارائه شده آن صحبت کنیم.

معرفی سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی sps.bki.i

وزارت جهاد کشاورزی با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهاده های دامی و رفع مشکلات مربوطه، سعی در الکترونیکی کردن بازار خرید و فروش نهاده های دامی نموده است. به همین منظور، سامانه ای به نام سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی sps.bki.i ، راه اندازی شده است تا تمامی تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهاده های دامی بتوانند با سهولت بیشتری اقدام به خرید و فروش نهاده های دامی نمایند.

هدف راه اندازی سامانه بازارگاه، تسهیل و تسریع در خرید و فروش نهاده های دامی و ساماندهی به بازار خرید و فروش نهاده های دامی بوده است. همچنین، با وجود این سامانه، توزیع نامناسب نهاده های دامی در کشور ایران کنترل شده و دیگر مشکلات مربوط به قیمت گذاری و افزایش قیمت در اثر واسطه گری، رفع خواهد شد.

فعالان بخش دام و طیور و شخصیت های حقوقی و حقیقی، تشکیل ها، زنجیره های تولید و اتحادیه ها می توانند برای خرید نهاده های دامی مورد نیاز خودشان، به این سامانه وارد شوند و در این سامانه ثبت نام کنند. پس از ثبت نام در این سامانه، امکان خرید آنلاین نهاده های دامی برای هر یک از اشخاص ذکر شده وجود خواهد داشت.

با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده، در حال حاضر، امکان خرید برخی از نهاده های دامی از طریق این سامانه وجود دارد؛ اما رفته رفته سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی به نشانی sps.bki.i پیشرفت خواهد کرد. تا جایی که امکان خرید انواع دیگر نهاده های دامی به صورت آنلاین و غیر حضوری از طریق این بازارگاه وجود خواهد داشت و پیش بینی می شود که پس از ارائه تمامی نهاده های دامی از طریق این سامانه، خرید و فروش نهاده های دامی فقط از طریق این سامانه انجام شود.

راهنمای ورود به سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی sps.bki.i

سامانه بازار گاه جهاد کشاورزی، با هدف ارائه خدمات به مصرف کنندگان نهاده های دامی و تولید کنندگان این نهاده ها، راه اندازی شده است و امکان استفاده از خدمات این سامانه برای این دو گروه وجود خواهد داشت. به منظور ورود به سامانه بازار گاه، لازم است که کاربران ابتدا در این سامانه ثبت نام نمایند و سپس با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود به این سامانه وارد شوند و از خدمات آن استفاده نمایند. بنابراین، روند کلی ورود به سایت بازارگاه به نشانی sps.bki.i به صورت زیر خواهد بود.

ابتدا به «سامانه بازار گاه جهاد کشاورزی» وارد شوید.

پس از ورود به این سایت sps.bki.i ، می توانید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت مشخص شده وارد نمایید و با وارد کردن عبارت امنیتی بر روی گزینه «ورود» کلیک نمایید تا به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید.

سامانه سیتا جهاد کشاورزی، برای ثبت نام در تسهیلات جهاد کشاورزی راه اندازی شده است.

ثبت نام در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی sps.bki.i

به منظور استفاده از خدمات سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی لازم است که کلیه اشخاص حقیقی و یا حقوقی، در این سامانه ثبت نام نمایند و مراحل مربوط به ایجاد حساب کاربری خود را انجام دهند. به منظور ثبت نام در این سامانه نیاز به ارائه شناسه یکتای واحد بوده که لازم است که این شناسه از طریق مراجعه حضوری از اداره دامپزشکی دریافت شود.

پس از دریافت شناسه یکتای واحد خود، می توانید به سامانه بازارگاه وارد وارد شوید و از طریق آن، روند مربوط به پیش ثبت نام خود را انجام دهید. پس از ثبت نام در این سامانه، یک نام کاربری و رمز عبور از سازمان جهاد کشاورزی به شما ارائه می شود که می بایست برای فعال کردن حساب ویژه و دریافت رمز حساب خودتان به شعبه مرکزی بانک کشاورزی وارد شوید و از طریق این سامانه، سفارش خود را برای خرید ثبت کنید.

بنابراین، تنها بخشی از روند ثبت نام در سامانه بازارگاه به صورت غیر حضوری و از طریق این سامانه انجام می شود و بقیه روند را می بایست به صورت حضوری و از طریق سایت بازارگاه انجام داد. روند ثبت نام غیر حضوری از طریق سامانه بازارگاه را توضیح می دهیم.

ابتدا به سایت بازار گاه جهاد کشاورزی به نشانی sps.bki.i وارد شوید.

پس از ورود به سایت اصلی بازار گاه، از طریق صفحه ابتدایی بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک نمایید.

حال به بخش مربوط به ثبت نام در این سامانه وارد شوید. به منظور ثبت نام در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی لازم است که ابتدا نوع فعالیت خود را انتخاب نمایید و سپس کد یکتای واحد خود را در قسمت مشخص شده وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه استعلام کلیک کنید.

آن دسته از افرادی که قصد استفاده از خدمات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه صدور مجوزها را دارند، می توانند به سامانه سماک جهاد کشاورزی وارد شوند 

امکانات سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی sps.bki.i

سامانه بازارگاه با هدف ارائه خدمات به صورت آنلاین و غیر حضوری به مصرف کنندگان نهاده های دامی راه اندازی شده است. این سامانه امکان خرید انواع نهاده های دامی را به صورت اینترنتی و غیر حضوری فراهم نموده است تا کاربران و خریداران بتوانند به صورت اینترنتی، هر نوع نهاده دامی مد نظر خود را از طریق این سامانه خریداری نمایند.

همچنین، این سامانه خدمات خود را به فروشندگان نهاده های دامی نیز ارائه می کند تا فروشندگان بتوانند بدون واسطه، نهاده های دامی خود را به فروش ببرند. البته فروشندگان نهاده های دامی این سامانه بیشتر تولید کنندگان نهاده های دامی می باشند، نه افرادی که از تولید کنندگان، نهاده های دامی خریداری کرده اند.

برخی از شرکت ها و تولید کنندگان نهاده های دامی، این امکان را برای خریداران فراهم می کنند که بتوانند به صورت قسطی، نهاده های دامی مد نظر خود را خریداری کنند تا فشاری بر روی این افراد ارائه نشود. همچنین، تمامی قیمت های ارائه شده در سامانه بازارگاه، منطقی بوده و سعی می شود که تمامی این قیمت ها بر اساس قیمت های تعیین شده از سوی جهاد کشاورزی باشند تا خریداران بتوانند با مناسب ترین قیمت ارائه شده در بازار، نهاده های دامی خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایند و آن ها را برای تامین امنیت غذایی دام و طیور مصرف کنند.

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی به نشانی sps.bki.i داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

سامانه بازارگاه نهادهای کشاورزی

  • مطلب جدید
  • 5 می 2022

دکمه بازگشت به بالا