همایش “تثبیت و ارتقای اعتبار سند رسمی و قضا زدایی” برگزار شد

 به همت هیات مدیره جامعه سردفتران ودفتریاران غرب استان تهران همایش “تثبیت و ارتقای اعتبار سند رسمی و قضا زدایی” با حضور سردفتران،دفتریاران و جمعی ازسردفتران بازنشسته حوزه های غرب استان تهران و جمعی از مسوولان قضایی و انتظامی در سالن همایش های معلم شهریار برگزار شد.

در این همایش، شاکور نایب رئیس جامعه سردفتران و دفتریاران غرب استان تهران، به تبیین جایگاه سندرسمی و مزایای استفاده از سندرسمی در مراودات حقوقی پرداخت و دکتر مشایخ سردفتر اسناد رسمی و عضو کمیته پارلمانی کانون به طور مبسوط در خصوص قانون پیش فروش ساختمان و موانع اجرای آن و قضا زدایی سخنرانی و سپس پیشنهاداتی مستند به مواد قانونی در خصوص چگونگی تنظیم سند پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی ارائه کرد.

سپس کمیلی مقدم رئیس محترم دادگستری شهرستان شهریار به موضوع اهمیت تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی و موضوع بهداشت قضایی پرداخت و گفت: نه تنها قراردادهای پیش فروش بلکه سایر قراردادها از قبیل تعهد به بیع و غیره هم باید در دفاتراسنادرسمی تنظیم شود که این مهم موجبات کاهش ورودی پرونده ها را فراهم می کند.

در ادامه تیمورپناه رئیس جامعه سردفتران ودفتریاران غرب استان تهران در خصوص موضوع همایش و بحث ارجاع محاکم دادگستری در مورد داوری به دفاتر اسناد و تقاضای دستور تشکیل کمیته اجرایی جهت اجرای قانون پیش فروش از طرف مقامات ذیربط و پایلوت شدن غرب استان و مسائل و مشکلات مبتلابه دفاتر اسناد رسمی از قبیل لزوم بازنگری تعرفه ها به صورت سالانه و اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از قطعی سامانه و لزوم استفاده بهینه از دیتا سنتر کانون در امور دفاتر اسناد رسمی سخن گفت و افزود: به زودی کار اسکن دفاتر دست نویس درحوزه غرب استان تهران به اتمام خواهد رسید.

سپس خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تهران درخصوص مسائل و برنامه های کانون در حوزه کاری دفاتر اسناد رسمی سخن گفت.

در انتهای جلسه نیز با اهدای لوح یادبود از تعدادی از همکاران سردفتر که به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل شده اند، تقدیر به عمل آمد.

تماشاخانه ببینید| ماجرای ضرب و شتم دختر زاهدانی چه بود؟ ببینید| برخورد بار کامیون با ماشین سواری در چین فیلم های دیگر صرافی ارز دیجیتال

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«آخرین اخبار ایران و جهان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «آخرین اخبار ایران و جهان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «آخرین اخبار ایران و جهان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی سرمایه‌گذاری در استان اردبیل برگزار می‌شود

حسین پیرموذن روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این همایش به منظور جلب و جذب سرمایه‌گذاران اردبیلی مقیم در نقاط مختلف کشور و خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در اردبیل و معرفی مزیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری در اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: برای برگزاری این همایش ضمن مشخص شدن زمان و مکان آن، باید هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی بعمل آید که در حال برنامه‌ریزی برای آن هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: اتاق بازرگانی با برگزاری کسب و کارهای نوین و احصای نیازهای دانش‌پایه واحدهای تولیدی در راستای دانش‌بنیان شدن تولید استان پیشقدم شده تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت کند.

پیرموذن افزود: انتظار این است در سالی که تحت عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است، شرایط و زیرساخت‌ها برای فعالیت دانش‌بنیان بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل فعال است، افزود: باید بستر و زمینه سرمایه‌گذاری برای ورود این واحدها در تولید دانش بنیان فراهم شود.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید اقدامات اساسی در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین صورت بگیرد تا توان رقابت در بازار جهانی ارتقا یابد.

پیرموذن با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان پایین است، افزود: امکانات صنایع تبدیلی در این استان کم است و برای ورود به بازارهای جهانی لازم است صنایع تبدیلی مجهز به فناوری روز و مدرن شود.

وی با اشاره به تصویب خرید دستگاه ایکس ری برای گمرک بیله سوار در جریان سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان اردبیل گفت: تصویب خرید دستگاه ایکس ری برای گمرک بیله‌سوار از دستاوردهای مهم  سفر وزیر اقتصاد و دارایی بود که اجرایی شدن آن آن در توسعه و پیشرفت این گمرک تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برچسب‌ها گردشگری استان اردبیل سرمایه گذاری حسین پیرموذن

همایش “تثبیت و ارتقای اعتبار سند رسمی و قضا زدایی” برگزار شد

دکمه بازگشت به بالا