کامران قاسمپور

کامران قاسم‌پور به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت

آخرین اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان برگزار می‌شود.

به گزارشورزش سهو به نقل از ایسنا، هفتمین و آخرین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان، روزهای ۱۰ لغایت ۲۱ شهریور در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود.

در این میان کامران قاسمپور دارنده ۲ مدال طلای جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم که به علت آسیب‌دیدگی حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد به عنوان کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم به اردوی تیم ملی دعوت شده است. به این ترتیب با وجود فاصله ۱۰ روزه میان رقابت‌های جهانی کشتی و بازی‌های آسیایی هانگژو، وی به احتمال زیاد گزینه حضور در بازی‌های آسیایی خواهد بود.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:۵۷ کیلوگرم: میلاد والی زاده (مازندران) ابراهیم خواری (مازندران)۶۱ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران)۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران)۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران)۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران)۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران)۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران)۹۲ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا (تهران)۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج (مازندران) کامران قاسم پور (مازندران)۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارعمدیر فنی تیم های ملی: محسن کاوهسرمربی: پژمان درستکارمربیان: احسان امینی – مصطفی آقاجانی – فرید دژم خوی – اباذر اسلامی – ایمان محمدیان

همچنین نهمین و آخرین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت های جهانی صربستان روزهای ۱۷ لغایت ۲۶ شهریورماه در محل خانه کشتی شهید صدرزاده کمپ تیم های ملی کشتی شهید سلیمانی برگزار می شود.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز (خوزستان) سعید احمدیان (خوزستان)۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد (خوزستان) میثم دلخانی (فارس) امید آرامی (سیستان و بلوچستان)۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی (خوزستان) آرمین محب ثابت (تهران) ابوالفضل شهرکی (سیستان و بلوچستان)۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) سعید اسماعیلی ( خوزستان)۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی (خوزستان) احمدرضا محمدیان (خوزستان)۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) امین کاویانی‌نژاد (خوزستان)۸۲ کیلوگرم: علیرضا مهمدی (خوزستان) جمال اسماعیلی (تهران)۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده (مازندران)  پژمان پشتام (تهران)۹۷ کیلوگرم : محمدهادی ساروی (مازندران) وحید دادخواه (خراسان رضوی)۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده (خوزستان) پارسا نظری (خوزستان)

سرمربی: حسن رنگرزمربیان: حسن حسین‌زاده – طالب نعمت پور- مجید رمضانی – فرزاد ایمانعلی‌زاده – رحیم گیوی

گزارش خطا

کاربر گرامی ، به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.

پشت پرده اصرار به اعزام کامران قاسمپور به هانگژو

مسابقات جهانی کشتی روز‌های ۲۵ شهریور تا ۲ مهرماه به میزبانی صربستان برگزار می‌شود و در ادامه گوش شکسته‌ها راهی هانگژو می‌شوند تا در بازی‌های آسیایی به میدان بروند.

موضوعی که در هفته‌های اخیر حاشیه‌ساز و عجیب بوده دقیقا همین ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای اعزام به بازی‌های آسیایی است؛ بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، ترکیب تیم در صربستان مشخص و پس از آن اخباری درباره ترکیب تیم در بازی‌های آسیایی در رسانه‌ها منتشر شد. سرانجام در روز‌های گذشته هم طی یک انتخابی درون اردویی ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم مشخص شد تا حالا از بین ۶ وزن حاضر در بازی‌های آسیایی، تکلیف ۵ وزن مشخص باشد و بر اساس ادعای خبرگزاری‌های مختلف، تنها وزن ۹۷ کیلوگرم بلاتکلیف مانده که این هم از عجایب کار فدراسیون و کادرفنی است.

نکته اصلی اینجاست که اگر کادر فنی در برخی اوزان همان نفرات اول چرخه که در جهانی حاضر هستند را به هانگژو می‌فرستد، پس دلیلی ندارد در وزن ۹۷ کیلوگرم چنین کاری نکند و مجتبی گلیج که نفر اول چرخه بوده را به بازی‌های آسیایی اعزام نکند، اگر هم قرار است نفر دوم این وزن اعزام شود که امیرعلی آذر پیرا جایگزین کامران قاسمپور شده پس باید تکلیف این وزن هر چه زودتر مشخص شود.

شائبه حضور قاسمپور در ۹۷ کیلوگرم؛ دقیقا با کدام علم و منطق؟

از همان روزی که خبرگزاری ایسنا ترکیب احتمالی تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های آسیایی را اعلام کرد، گفته شد که قرار است کامران قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرد، موضوعی که با هیچ علم و منطق و عدالتی سازگار نیست. قاسمپور در چرخه انتخابی امسال نفر اول وزن ۹۲ کیلوگرم بوده که به دلیل مصدومیت از ناحیه هر دو پا نتوانسته به جهانی برود، حالا چرا باید بدون داشتن شرایط بدنی مناسب و در حالی که مصدومیتش بهبود پیدا نکرده در یک وزن بالاتر کشتی بگیرد؟ وزنی که مدعیان مختلفی از جمله مجتبی گلیج، مهدی حاجیلوییان، احمد بذری و… دارد که هر کدام در مراحل مختلف چرخه حاضر بوده‌اند، اما قاسمپور بدون یک کشتی داخلی در این وزن عازم مسابقات مهمی همچون بازی‌های آسیایی شود؟ اگر هم قرار است او در این رقابت‌ها محک بخورد که قطعا مسابقات مهمی همچون بازی‌های آسیایی، محل محک زدن کشتی‌گیری، چون قاسمپور نیست که نه تنها در ۹۷ کیلوگرم به یک مهره ششدانگ تبدیل نشده، بلکه مصدومیت او از ناحیه هر دو پا می‌تواند در هانگژو برایش حسابی دردسرساز شود.

پشت پرده اصرار برای اعزام قاسمپور چیست؟

در قابلیت‌های فنی دارنده دو طلای جهان شکی نیست؛ کشتی‌گیر خوش تکنیکی که اگر بخت با او یار بود، می‌توانست امسال به سومین طلای خودش هم بوسه بزند، اما قطعا عدالت و حق‌طلبی بالاتر از هر مدال و افتخاری قرار دارد. با این وجود اصرار زیاد کادرفنی و فدراسیون کشتی به محک زدن قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم در بازی‌های آسیایی می‌تواند این ذهنیت را به وجود آورد که آن‌ها دنبال مهندسی کردن حضور او در این وزن هستند؛ قاسمپور براساس چرخه انتخابی اگر بخواهد به وزن بالاتر بیاید، باید سال بعد کارش را از مسابقات قهرمانی کشور شروع کند، سپس در قهرمانی آسیا کشتی بگیرد تا به مراحل پایانی چرخه برسد.

با این وجود به نظر می‌رسد کادرفنی و فدراسیون کشتی قصد دارند با اعزام آزادکار جویباری به هانگژو و کسب طلای احتمالی او، در چرخه سال بعد برای او امتیازاتی قائل شوند و او به واسطه کسب این مدال از حضور در مراحل اولیه چرخه معاف شده و صرفا در مراحل پایانی وارد مسابقات شود؛ در حالی که این وزن یکی از اوزان سنگین و پرمدعی است که عادلانه نیست فردی بدون کشتی گرفتن در این وزن ناگهان ملی‌پوش شده و از امتیازات ویژه‌ای برخوردار شود.

همان‌طور که گفته شد بازی‌های آسیایی محل محک زدن کشتی‌گیر نیست و اگر این شائبه مهندسی هم صحت داشته باشد، قطعا عدالتی که خود کادرفنی از آن دم می‌زند را نقض می‌کند و بهتر است کامران در تورنمنت‌های مختلف آماده حضور در وزن بالاتر شود؛ موضوعی که تاکنون کسی به آن پاسخی نداده و باید دید بالاخره این فرضیه‌ها به حقیقت تبدیل می‌شود یا در ماجرای بازی‌های آسیایی حق به حق‌دار می‌رسد؟

دکمه بازگشت به بالا