فال حافظ امروز / ۱۳ تیر ماه با تفسیر دقیق

به گزارش اقتصادآنلاین، فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود

هرگز از یاد من آن سرو خرامان نرود

از دماغ من سرگشته خیال دهنت

به جفای فلک و غصه دوران نرود

در ازل بست دلم با سر زلفت پیوند

تا ابد سر نکشد وز سر پیمان نرود

هر چه جز بار غمت بر دل مسکین من است

برود از دل من وز دل من آن نرود

آن چنان مهر توام در دل و جان جای گرفت

که اگر سر برود از دل و از جان نرود

گر رود از پی خوبان دل من معذور است

درد دارد چه کند کز پی درمان نرود

هر که خواهد که چو حافظ نشود سرگردان

دل به خوبان ندهد وز پی ایشان نرود

شرح لغت: سرو خرامان: سروی که به ناز و زیبایی روان باشد/ سرنکشد: سر باز نمی‌زند / بار غم: بار اندوه.

تفسیر عرفانی:‌

تصویر چهره‌ی تو از دل من پاک نمی‌شود و آن سرو زیبا هرگز از یادم نرود. مقصود او از این شعر این است که دلدادگان راه دوست از ابتدای وجود دل به او سپرده اند و عشق او را در دل خود جای داده اند. از این رو هرگز یاد دوست از دل و قلبشان پاک نخواهد شد؛ حتی اگر در این راه همه چیز خود را از دست بدهند.

تعبیر غزل:

یاری را از دست داده‌ای که او را ماننده فرشتگان بی عیب و نقص می‌دانستی. بسیار به او عشق می‌ورزیدی و او را دوست می‌داشتی. اکنون که او رفته، غم تمام وجود تو را فراگرفته است. برای خلاصی از این غم به درگاه خداوند پناه ببر و از دعا‌های شبانه غافل مشو که خداوند پناه بی پناهان است.

منبع: فرارو صرافی ارز دیجیتال

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالع بینی
فال

درخواست حذف خبر:

«آخرین اخبار ایران و جهان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «آخرین اخبار ایران و جهان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «آخرین اخبار ایران و جهان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی که چند سال ورود و تصویبش به مجلس طول کشید ، به آسانی از دست نرود | همه نمایندگان خوزستان مسئول هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از خوزستان ، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در محلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار این خبرگزاری گفت : در مجلس قبل هرچه تلاش کردیم تا بتوانیم این طرح را به صحن علنی مجلس آورده و رای گیری کنیم موفق نشدیم و حال فرصتی تکرار نشدنی برای ما ایجاد شده و نباید آن را از دست دهیم و همه نمایندگان استان که نماینده همه مردم خوزستان هستند در این مسئله استانی مسئول می باشند.
وی افزود : یکی از موضوعات بسیار مهمی که بنده و همکارانم در مجمع نمایندگان خوزستان در حال پیگیری آنها هستیم ، پروژه های فاقد مجوزهای زیست محیطی و … است که یا اجرا شده اند یا در حال اجرا هستند وجای تعجب آن است که در بودجه 1401 برای این پروژه ها ردیف بودجه ای در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: به رئیس مجلس در باره بی اعتنایی کمیسیون اصل 90 درباره این پروژه ها تذکر دادیم و میبایست بی اعتنایی این کمیسیون در موضوعات نظارتی و لایحه های پیشنهادی درباره این تخلفات بزرگ بررسی گردد.
مختار افزود : بهانه کمیسیون اصل نود این است که خود نمایندگان مجلس این مصوبات را تصویب کرده اند و برنامه بودجه کشور وقتی علت تصویب آنها را می پرسد می گویند : ما فرستادیم مجلس تصویب کرد ، درحالی که میتوانست انها را رد یا حذف کند. این چیزی نیست جز اینکه بار مسئولیت را به کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس منتقل می کنند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در باره پروژه دیگری از انتقال آب به رفسنجان سخن به میان آورد و افزود : پروژه انتقال آب به رفسنجان ، پروژه دیگری است که توسط افراد خصوصی برای باغ های پسته واقع در این شهرستان در حال پیگیری بوده و هست و با نظارت ما قرار شد انجام نشود اما وزارت نیرو در ماه های اخیر مناقصه این پروژه را با توجه به اینکه محیط زیست اجرای آن را رد کرده است و دیگر مجوزات را اخد نکرده ، در رسانه های مکتوب و آنلاین منتشر شده است و اجرای این طرح که تخلف محض است باعث بوجود آمدن معضلاتی حل نشدنی در حوزه آبریز کارون و خوزستان خواهد شد.
وی تاکید کرد: پیگیری این طرح ها نشان دهنده آن است که لابی های مختلف فارغ از دولت امید آقای روحانی و یا مردمی آیت الله رئیسی به دنبال محقق کردن پروژه های مد نظر خود به هر صورتی هستند.
وی به پروسه تصویب طرح تحقیق و تفحص اشاره کرد و افزود: طبق ماده 212 این موضوع در سامانه مجلس درج شد و ما در 6 محور بدون نام بردن از یک استان خاص درخواست خود را مطرح کردیم و در صحن علنی این طرح رای آورد ، اما ادعا ، رفتار و گفتار جناب آقای نقد علی نماینده مردم محترم اصفهان که مدعی نام بردن استان های اصفهان و خوزستان در این طرح شده نادرست است و این موضوع باعث سو استفاده رسانه های معاند و مخالف گردید لذا از رئیس مجلس درخواست تذکربه این همکار را دادیم.
مختار در پایان با توجه به حوزه های آبریزی که باید مورد تحقیق و تفحص صورت بگیرد گفت: نظر ما این بود که کل کشور از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق را در موضوع انتقال آب در وزارت نیرو می بایست تمورد حقیق و تفحص قرار دهیم.

*** جهت آگاهی بیشترخوانندگان ، محورهای این تحقیق و تفحص به شرح زیر می باشد:
۱- آثار و پیامدهای سدهای ساخته شده بر محیط زیست، میراث فرهنگ، آموزش، بهداشت و زیست جوامع محلی مخزن و پائین دست سدهای ساخته شده توسط وزارت نیرو.
۲- نحوه تطابق جانمایی سدها و تخصیص از آن ها در ارتباط با حفظ محیط زیست و تمامی ذی نفعان حوضه و بررسی عملکرد های زیست محیطی، فنی، مالی و اقتصادی سدهای ساخته شده.
۳- بررسی چگونگی نحوه اخذ ردیف های اجرایی پروژه های توسعه ای منابع آب اعم از مجوز تخصیص، تصویب مطالبات، قراردادهای اجرا و عملکرد شرکتهای مشاور، مجوز محیط زیستی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، پیوست های اجتماعی و فرهنگی، جهاد کشاورزی، امور عشایر و … و انطباق مجوزهای صادره با روندهای قانونی.
۴- نحوه برخورد با برداشتهای غیر مجاز، آبهای زیرزمینی و سطحی، متجاوزان به حریم بستر و حفط مرفولوژی رودخانه و چگونگی بهره برداری آب در تولیدات کشاورزی و و اقدامات انجام شده برای اصلاح الگوهای کشت.
۵- نحوه تدوین برنامه بهره برداری از منابع سطحی و زیرزمینی در دشت های مختلف.
۶- بررسی رعایت اصول یونسکو در اجرای پروه های انتقال آب و سدسازی و بررسی ساختار ارزیابی محیط زیستی پروژه های توسعه ای مطابق با معیارهای جهانی.

کد خبر 1647139

فال حافظ امروز / ۱۳ تیر ماه با تفسیر دقیق

دکمه بازگشت به بالا