آموزش بازی گربه های انفجاری

بازی گربه های انفجاری

گربه‌های انفجاری (۲۰۱۵)

امتیاز۷

گربه های انفجاری (Explodi g Ki e s) یک بازی با یادگیری راحت و سرگرم کننده برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی است.اکسپلودینگ کیتنز گیم پلی بسیار روانی داشته و احتمالا موقع بازی کلی به تان خوش می گذرد چون باید دائما اذیت کنید و از اذیت های بقیه جان سالم به در ببرید!

بازیکنان با برداشتن کارت گربه انفجاری حذف می شوند تا زمانی که کسی یک بچه گربه منفجر شده را برندارد و بازی را از دست ندهد، کارت‌های مختلف بر‌ می دارند.

۲ تا ۵ نفر
۱۵ دقیقه
۷ سال
۱٫۰۷ از ۵

طراح بازی: Ma hew I ma – Ela Lee -Sha e Small

نوع بازی: دورهمی

امتیاز دهی کاربران

Explodi g Ki e s (اکسپلودینگ کیتنز) یا گربه های انفجاری، یک بردگیم با یادگیری راحت و سرگرم کننده است. بازی ای بسیار مناسب برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی است.این بازی مناسب ۲ الی ۵ نفر و برای افراد بالای ۷ سال طراحی شده است.

طراحان این بازی، یک ترکیب بازی‌سازی نام آشنا هستند که توانستند موفقیت‌های چشم‌گیری داشته باشند. بازی اکسپلودینگ کیتنز کار خود را از کیک استارتر شروع کرد. و توانست ظرف مدت کوتاهی به مرحله انجام برسد.

گربه های انفجاری قدیمی تر

گربه های انفجاری در ابتدای زمان تولیدش به این شکل بازی می شد که هر کس در ابتدای بازی ۴ کارت به همراه یک کارت Defuse داشت. در نسخه‌های جدید این قانون عوض شد.  هر کسی ۷ کارت به همراه یک Defuse دارد. یعنی هر نفر بازی را با ۸ کارت شروع می کند. چون ممکن است تعدادی نسخه‌های ایرانی این بازی بر اساس بازی قدیمی‌تر دفترچه باشند، لازم دانستیم این نکته را تذکر دهیم تا این مسئله را اصلاح کرده و جذاب‌تر بازی کنید.

کارت favo

نکته ی مهم دیگر: ترجمه ی کارت favo است. اکشن آن به این صورت است که بازیکنی که این کارت را بازی می کند یک نفر را انتخاب کرده و آن نفر هر کارتی که خودش دوست داشته باشد بدهد را می دهد. ( نه آن که شما یک کارتی که دوست دارید را از حریف طلب کنید!)

اکسپلودینگ کیتنز گیم پلی بسیار روانی دارد. احتمالا موقع بازی کلی به تان خوش می گذرد. چون باید دائما اذیت کنید و از اذیت های بقیه جان سالم به در ببرید!

توضیح بازی گربه های انفجاری:

Explodi g Ki e s یا گربه‌های انفجاری مشابه رولت روسی است. بازیکنان با برداشتن کارت گربه انفجاری حذف می شوند تا زمانی که کسی یک بچه گربه منفجر شده را برندارد و بازی را از دست ندهد، کارت‌های مختلف بر‌ می دارند. کارت هایی در دسته ی کارت ها وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا قبل از برداشتن کارت، با نگاه کردن به آن از انفجار اجتناب کنید یا حریف خود را مجبور کنید چندین کارت را بردارد یا دسته کارت ها را بر زده و در نتیجه ترتیب کارت‌ها را عوض کنید.

هیجان بیشتر و بیشتر

هیجان گربه های انفجاری با هر کارتی که بر می دارید بیشتر و شدیدتر می شود زیرا کارت های کمتری در دسته ی کارت ها باقی مانده به معنای احتمال بیشتر برداشتن بچه گربه و منفجر شدن در یک توپ آتشین است!

پس برای پیروزی در ابتدای بازی لازم نیست کارتی بازی کنید زیرا به احتمال کمتری کارت انفجار بر می دارید و می توانید با برداشتن کارت های بیشتر خودتان را برای نبرد سخت پیش رو آماده کنید. یادتان باشد که از سر میز بازی اکسپلودینگ کیتنز فقط یک نفر تا انتها باقی مانده و منفجر نمی شود.

مکانیسم‌ها:

بازی های مدیریت دست، بازی هایی کارتی مانند گربه های انفجاری هستند که بازیکنان را به خاطر بازی کارت در دنباله ها یا گروه های خاص پاداش می دهند. توالی گروه بندی بهینه بسته به موقعیت صفحه، کارت های نگه داشته شده و کارت های بازی شده توسط حریفان، ممکن است متفاوت باشد. مدیریت دست شما به معنای به دست آوردن بیشترین ارزش کارت های موجود در شرایط معین است. 

کارت ها معمولاً چندین استفاده را در بازی دارند و بیشتر دنباله “بهینه” را به خطر می اندازند. بازی اسپلندر هم از این مکانیسم بهره می برد.

مانورهای رقابتی که مستقیماً به پیشرفت حریف به سمت پیروزی حمله می کنند. اما هیچ کاراکتری یا مؤلفه ای را که نماینده حریف است به طور مستقیم از بین نمی برد. این مکانیک ها شامل سرقت ، ابطال یا زورگیری از منابع ، اقدامات یا توانایی های حریفان است. یک تصاحب اغلب منجر به تغییر چشمگیر موقعیت قدرت بازیکنان در یک دوره نسبتاً کوتاه می شود.

مثال

مثلا در همین گربه های انفجاری شما با بازی کردن کارت ها یا کارت گرفتن از حریف او را تحت فشار قرار می دهید.

هدف اصلی مکانیزم مجموعه چینی، تشویق یک بازیکن برای جمع آوری مجموعه ای از یک چیز است. به عنوان مثال ، بازیکنان انواع مختلفی از لوبیا را در Boh a za  (یا همان بازی جالیز خودمان) جمع آوری و برداشت می کنند.

بازی فایو ترایبز نیز از این مکانیسم بهره می برد.

یک بازیکن را می توان از بازی حذف کرد و دیگر در ادامه بازی حضور نخواهد داشت. در برخی از این بازی ها ، همه امور بازیکن حذف شده از بازی نیز حذف می شوند. در بعضی بازی های دیگر ، این امور ممکن است به عنوان ماده خنثی در بازی باقی بماند. (به عنوان مثال ارتش ها و شهرهای یک بازیکن حذف شده روی نقشه ممکن است ناپدید شوند، یا ممکن است تبدیل به ارتش و شهرهایی بی طرف شوند.)

برنده شدن بازیکن حذف شده

در بیشتر بازی ها، یک بازیکن حذف شده نمی تواند برنده شود، اما این لزوماً صحیح نیست. و ممکن است خود فرد یا تیمش برنده شوند(به عنوان مثال در بعضی از بازی ها با پیروزی براساس امتیازها ، نمره حذف شده بازیکن هنوز واجد شرایط پیروزی است.)

بازیکنان باید تصمیم بگیرند، دستاوردهای موجود را تسویه حساب کنند یا برای پاداش های بیشتر همه آنها را ریسک کنند. Push-You -Luck نیز به عنوان پرس شانس (برانگیختن شانس) شناخته می شود. در اینجا توصیف دسته بندی توسط B u o Faidu i آورده شده است: دو برابر یا ترک ، ادامه داده یا متوقف شوید ، سودهای خود را واریز کنید یا شرط بندی کنید. ایده جدیدی نیست. بسیاری از بازی های ریسکی مانند Black Jack از آن استفاده می کنند.

برنامه های تلویزیونی

این سیستم همچنین در بسیاری از بازی های تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که برنده می تواند یا با کسب سود خود را ترک کند ، یا به یک سوال دیگر در خطر از دست دادن همه چیزهایی که تاکنون برنده شده است پاسخ دهد.

بازی رومیزی

این سیستم همچنین در بازی های رومیزی بسیار کارآمد است ، زیرا باعث ایجاد تنش زیاد می شود و در هنگام چرخاندن تاس های بیشتر یا برداشتن یک کارت بیشتر ، احساس شک می کند. باید بدانید چه موقع باید نتایج خود را متوقف و ایمن کنید. اگر حریص شوید و شانس شما ناکام باشد ، برتری از دست خواهید داد. شما باید تصمیمات درست بگیرید و خوش شانس باشید.

یک پارامتر بد در بازی وجو دارد و بازیکنان در تلاشند تا آن را به بازیکنان دیگر منتقل کنند یا از وقوع آن برای خودشان جلوگیری کنند، بنابراین آن ها آن را در انتهای بازی یا زمان مشخصی دیگر نگه نمی دارند. برای نمونه می توان به بازی های Old Maid ، Explodi g Ki e s و Ca ch Ph ase اشاره کرد.

مهم ترین افتخارات:

۲۰۱۵ نامزد بهترین بازی دورهمی سال گلدن گیک (Golde Geek)

دانلود فایل های اکسپلودینگ کیتنز:

محمد جواهری

دقیقا یادم نمیاد اولین بازی رومیزی رو که بازی کردم چند ساله بودم، اما فکر میکنم حدودا 12،13 ساله بودم که به بقیه بازی یاد می دادم. اون موقع ها اعتقاد داشتم هر کی شطرنج بلد باشه، بقیه ی بازی های فکری رو هم بهتر بازی می کنه! از طرف شهرداری تو برنامه های مختلف سعی می کردم از بازی ها برای مردم بگم و ی تعداد بازی یادشون بدم. گذشت و گذشت و گذشت و الان بهم می گند روانشناس! تو دو تا از بهترین دانشگاه های ایران درس خوندم و کلی چیز یاد گرفتم . تو تمام این مدت این علاقه به بازی و خصوصا بازی های رومیزی کنارم موند. عاشق بازی مافیام و حس می کنم تو بازی های رومیزی و مافیا خیلی خوبم، ادعا نمی کنم که می برم ولی مطئنم وقتی باهام بازی می کنید بهتون خوش میگذره. اسکیپ روم یا اتاق فرار رو هم خیلی دوست دارم، کلا با هر چیزی که توش خودم رو به چالش بکشم حال می کنم. بازی رومیزی همیشه بهونه ای بوده که کمک کنه کنار کسایی که دوستشون دارم بهمون خوش بگذره. همین دوستایی که اینجا درباره شون می خونید و کل دوست دیگه که اینجا نیستند به همین بهونه وارد زندگیم شدند. قرار اینجا یاد بگیریم چطوری بازی کنیم، چطوری زندگی کنیم وچطوری تعامل کنیم با بقیه، همش به بهونه ی بازی رومیزی!

نوشته‌های مرتبط

blood o he clock owe

بازی ویتی کالچر

بازی هیرو رلمز

بازی یاماتای (Yama ai)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا