احمد در سریال نجلا

بازیگران سریال نجلا ۲ با عکس و بیوگرافی تمام نقش ها

عکس و بیوگرافی بازیگران فصل دوم سریال نجلا ۲ با اسامی تمام نقش ها و خلاصه داستان تا ساعت پخش و تکرار در نوروز ۱۴۰۱ را می خوانید

بیوگرافی بازیگران سریال نجلا ۲ با عکس

سریال نجلا ۲ مجموعه ۴۰ قسمی نوروز و رمضان شبکه سه سیما است

کارگردانی فصل دوم سریال نجلا برعهده «خیرالله تقیانی پور» و به تهیه کنندگی «سعید سعدی» است که پخش آن در نوروز و ماه رمضان ادامه خواهد یافت

داستان سریال نجلا ۲

قصه فصل دوم سریال نجلا از ادامه سفر «نجلا» به عراق آغاز می شود و تا زمان اشغال خرمشهر و ورود شخصیت های اصلی داستان به جنگ ادامه پیدا می کند

ساعت پخش و تکرار

سریال نجلا ۲ از روز دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ هرشب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه بروی آنتن می رود و تکرار آن ساعت ۰۹:۴۵ صبح روز بعد و ۱۴:۰۵ ظهر اعلام شده است

عکس بیوگرافی بازیگران سریال نجلا ۲ ↓

حسام منظور

نام: حسام منظور

تولد: ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در تهران

تحصیلات: فوق لیسانس کارگردانی دانشگاه تربیت مدرس

شروع: ۱۳۸۰ در ۲۱ سالگی با تئاتر

فعالیت حرفه ای: فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» ۱۳۹۰

شهرت: ۱۳۹۷ با سریال «بانوی عمارت»

ازدواج: مجرد

ناگفته ها: استاد دانشگاه دروس بازیگری هستم

محیا دهقانی (نجلا)

نام: محیا دهقانی

تولد: ۲۴ دی ۱۳۷۰ در تهران

تحصیلات: لیسانس رشته بازیگری

شروع: سال ۱۳۹۱ با سریال «قهر و آشتی»

فعالیت حرفه ای : فیلم «شیار ۱۴۳» ۱۳۶۲

شهرت: ۱۳۹۵ در فیلم «ماجرای نیمروز»

ازدواج: مجرد

علایق: از ۸ تا ۲۱ سالگی کاراته کار کرده و دان دو دارد

هدایت هاشمی

نام: هدایت هاشمی

تولد: ۱۷ اسفند ۱۳۵۳ در سبزوار

تحصیلات: فوق لیسانس رشته کارگردانی

شروع: ۱۳۶۶ در ۱۳ سالگی با تئاتر

فعالیت حرفه ای: با تئاتر علی رفیعی ۱۳۷۹

شهرت: ۱۳۹۰ با سریال «چک برگشتی»

ازدواج: دو ازدواج – آخری با مهشید ناصری

ناگفته ها: مدرس موسسه بازیگری کارنامه

ملیکا شریفی نیا

نام: ملیکا شریفی نیا

تولد: ۲۱ آبان ۱۳۶۵ در تهران

تحصیلات: لیسانس رشته گرافیک

شروع: از ۳ سالگی کنار پدر و مادر در تئاتر

حرفه ای: ۱۳۷۷ در ۱۲ سالگی با سریال «پوپک طلایی»

شهرت: سریال «شمس العماره» ۱۳۸۸

ازدواج: ۱ بار – طلاق گرفته

ناگفته ها: من عاشق دسر بخصوص تیرامیسو هستم

سید مهرداد ضیایی

نام: سید مهرداد ضیایی

تولد: ۱۳۴۸ – گیلان

تحصیلات: لیسانس رشته روزنامه نگاری و منابع طبیعی

شروع: ۱۳۶۹ با نوشتن در نشریات و تئاتر

فعالیت حرفه ای: فیلم شب دهم ۱۳۷۱

شهرت: ۱۳۷۳ مجموعه شیخ مفید

ازدواج: متاهل – ژیلا تقی زاده

علایق: مطالعه برای من از علاقه گذشته است

آزیتا حاجیان

نام: آزیتا حاجیان

تولد: ۲۱ دی ۱۳۳۶ در اراک

تحصیلات: لیسانس رشه بازیگری و کارگردانی

شروع: ۱۳۵۲ در ۱۶ سالگی با تئاتر

حرفه ای: فیلم «دزد عروسک ها» ۱۳۶۸

شهرت: ۱۳۷۷ بل فیلم «روبان قرمز»

ازدواج: ۱ طلاق و ۱ در حال زندگی

ناگفته ها: مادر ملیکا و مهراوه شریفی نیا است

مصطفی ساسانی

نام: مصطفی ساسانی

تولد: ۱۵ مرداد ۱۳۵۹ در کرج

تحصیلات: لیسانس بازیگری از دانشگاه آزاد

شروع: ۱۳۷۴ در ۱۵ سالگی با تئاتر

حرفه ای: اولین اجرای عمومی تئاتر سال ۱۳۷۷

شهرت: ۱۳۸۸ سریال قهوه تلخ

ازدواج: نامشخص

ناگفته ها: کارگردانی در تئاتر

ان ماری سلامه

نام: ان ماری سلامه

تولد: ۲ مرداد ۱۳۶۹ در بیروت لبنان

تحصیلات: فوق لیسانس هنرهای نمایشی

شروع: از تئاتر دانشجویی با دستیاری کارگردان

حرفه ای: ۲۰۱۱ در ۲۱ سالگی با فیلم لبنانی

شهرت: سریال «حوالی پاییز» ۱۳۹۷ – ایران

ازدواج: مجرد

ناگفته ها: مسیحی بوده و به زبان فارسی مسلط است

وحید نفر

نام: وحید نفر

تولد: ۲۶ آبان ۱۳۵۸ در تهران

تحصیلات: فوق لیسانس کارگردانی تئاتر

شروع: ۱۳۷۸ در ۲۰ سالگی با تئاتر دانشگاه

حرفه ای: فیلم سینمایی «۲۱ اینچ» ۱۳۸۰

شهرت: ۱۳۸۶ با سریال «رنگ نوروزی»

ازدواج: متاهل و ۱ دختر

ناگفته ها: در دستیاری و دوبله سابقه کار دارد

سوگل طهماسبی

نام: سوگل طهماسبی

تولد: ۲۵ بهمن ۱۳۶۴ در اصفهان

تحصیلات: فوق دیپلم رشته گرافیک

شروع: ۱۳۷۲ در ۸ سالگی با تئاتر

حرفه ای: سریال «روزگار غریب» ۱۳۸۰

شهرت: ۱۳۹۴ با سریال «کیمیا»

ازدواج: متاهل در سال ۱۳۹۸ ازدواج کرد

ناگفته ها: یک اهوازی خونگرم هستم

ایوب آقاخانی

نام: ایوب آقاخانی

تولد: ۱ آبان ۱۳۵۴ در تبریز

تحصیلات: فوق لیسانس نمایش از دانشگاه تربیت مدرس

شروع: ۱۳۷۳ در ۱۹ سالگی با نمایش رادیویی

فعالیت حرفه ای: از سال ۱۳۸۸ با مجری گری

شهرت: ۱۳۹۲ با سریال «داوران»

ازدواج: متاهل – ۱ پسر

ناگفته ها: در کنار ترجمه ، شاعر بوده و کتاب نیز دارد

تورج فرامرزیان

تورج فرامرزیان متولد ۱۳۲۹ در همدان است که از سال ۱۳۶۶ بعنوان دستیار کارگردانی شروع به کار کرد و در سال ۱۳۶۸ در فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» بازی کرد

اوج شهرت ایشان بازی در سریال «مختارنامه» در سال ۱۳۸۹ بود

مهدی ملاک

مهدی ملاک متولد ۱۳۵۸ در خرمشهر می باشد که در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را از سینما با فیلم «در میان ابرها» شروع کرد

وی با سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» سال ۱۳۹۳ شناخته تر شد

مرتضی شاه کرم

مرتضی اشه کرم متولد ۲۲ بهمن ۱۳۶۳ در تهران که اصالت خرمشهری دارد بازیگر و کارگردان است ، او از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد

سامان خلیلیان

سامان خلیلیان تحصیلکرده فوق لیسانس علوم سیاسی که حالا دکتری هم گرفته متولد ۱۳۵۸ در تهران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ با تئاتر شروع کرد

وی سابقا در قامت کارگردان ، نویسنده و طراح صحنه هم فعالیت کرده است

ابراهیم گله دارزاده

ابراهیم گله دارزاده متولد ۱۳۵۸، فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی است که در کنار کار بازیگری سوابق اجرایی و مدیریتی زیادی داشته است

پیر داغر

پیر داغر متولد ۲۳ آوریل ۱۹۶۳ در لبنان می باشد که سال ۲۰۰۷ در سریال «مدرا صفر درجه» در ایران بازی کرد و حالا در این سریال هم حضور ارد

محسن پوشایی

رستا رضوی

جمال بیات

حسین شفیعی

دیگر اسامی بازیگران

از دیگر بازیگران فصل دوم سریال نجلا می تواند به بدرالسادات برنجانی،  سیامک توده فلاح، اسحاق احمدپور، محسن مرادی و امیر دهلکی اشاره کرد

علت عدم حضور سارا رسول زاده

در فصل اول این مجموعه خانم سارا رسول زاده نقش نجلا را بازی می کرد که بخاطر درگیری در پروژه دیگر بجای وی محیا دهقانی عهده دار این نقش در این فصل است

تیزر

نام عوامل سریال نجلا ۲

● تهیه کننده: سعید سعدی

● کارگردان: خیرالله تقیانی پور

● طراح و نویسنده: سیدحسین امیرجهانی

● مدیرفیلمبرداری: سیروس عبدلی

● مدیرصدابرداری: محمد شیوندی

● مدیر هنری: محمد رضا شجاعی

● طراح گریم: سید جلال موسوی

● طراح صحنه: رامین بدخشان فر

● طراح لباس: محمود بیاتی

● مدیر برنامه ریزی: محمد جواد سعدی

● مدیرتولید: مجید میرحسینی

● دستیار اول کارگردان: سعید آهنج

● مدیران تدارکات: مهدی بحری – کامبیز محمدی

● تدوین: مهدی سعدی

● موسیقی: مسعود سخاوت دوست

● صداگذار: مهرداد جلوخانی

● فیلم پشت صحنه: محمد امین سعدی

بازیگران سریال خداداد

نوید یک تحول یادداشت احمد میراحسان بر فصل دوم سریال «نجلا»

سینماسینما، احمد میراحسان

تلویزیون از سال گذشته به نمایش آثاری پرداخته که نوید تغییر نگاه در سریال سازی می‌دهد. سیاست فساد پرور، اعصاب خرد کن، یاس‌انگیز و سیاه‌کار سریال‌های پر از نفرت و انزجار و دروغ و دغل و پر از شخصیت‌های اصلی مریض و ضداجتماعی رذل و ضدقهرمان به جای قهرمان، همان سیاست مسموم کردن روح ملی است که جزئی از پروژه جهان قدرت جائر مدرن علیه انقلاب اسلامی و برای سلب اعتماد و ایجاد نفرت از ایرانی بودن در مردم ایران است تا به فرو‌پاشی روحی به براندازی و بعد برپا کردن نظام گاو شیرده و ملتی مسخ شده بیانجامد. برعکس نشانه‌های تغییر و امیدوار کننده برای اهالی ایمان و عدالت و حقیقت و زیبایی و انقلاب و جهاد و درستکاری و خردورزی در کشور داری و ترقی ایران، در همه زمینه‌ها کاربرد عقل است در اقتصاد و سیاست و فرهنگ و نیز مدیریت تلویزیون. عقلانیت دینی در صدا و سیما یعنی رهایی آن از مافیای سوداگری و نگاه بی‌باور، بی‌خرد، بی عشق به موازین عقلانی و وحیانی. یعنی عدم ترویج زشتکاری و یا تولید آثاری است که اولا از ساختار بساز و بنداز و آب‌بندی احمقانه و توهین به شعور مردم مبرا باشد و معرفت و شناخت و خلاقیت و تخصص در تولید اثر نقش بنیادین داشته باشد و داستان را درست روایت کنند و دوم اینکه در همه جا و در سریال‌ها، رویکرد به زندگی ایرانی و حس در جهان زیستن وجود داشته باشد و در پیله مسایل بلاهت آمیز ذهنی انگار و سطحی و لهو و لودگی و مناسبات بیمار قشری غرق نباشد و زندگی را بشناسد و فهمی سوبژکتیو و شبه روشنفکرانه و مسموم از مردم نداسته باشد و تصویری سیاه، پر از بداخلاقی و آشفتگی و نومیدی و بلبشوی عاطفی از ایرانیان ارائه ندهد و اسیر وانموده غرب و بی‌بی‌سی از مردم نباشد و با موقعیت واقعی انقلاب اسلامی و نسبت آن با منطقه و جهان بیگانه نباشد.

به هر روی سال‌هاست که به از خود بیگانگی سریال‌ها دارم اشاره می‌کنم. در کشوری که کانون چالش با ظلم جهانی سرمایه سالاری وحشی است و شاهد زجرها و توطئه‌ها و کشتار مردم خود و مسلمانان از فلسطین و لبنان تا سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان در سریال‌های ما نشانی از این ستم و فضا نبود. به هر حال رویکرد به این نوع از آثار که با سریال‌های امنیتی شروع شد، حالا با آتش در گلستان و فصل دوم نجلا ابعاد دیگری از کلان روایات زندگی و مقاومت بزرگ ایران در برابر توطئه‌ها و ماجراهای فراگیر را بازنمایی می‌کند. اگر این آثار در مسیر تغییر ساختار پیرامونی و فاسد سینما و تلویزیون گام بردارند، طلیعه‌ای از تابش نور انقلاب اسلامی و تربیت ربانی اسلام خواهند بود.

***** با این اوصاف دو سریال نامبرده امیدوار کننده‌اند. سریال‌های جدید اگر در مسیر زندگی ما و چالش‌های ما در جهان و‌منطقه باشد امید بخش است. ازجمله‌ی این سریال‌ها، همان طور که گفتم، آتش در گلستان و فصل دوم نجلا است. درباره آتش در گلستان حین نمایش یادداشتی منتشر کردم تا دعوت به تماشای آن کنم. ساعت نامناسب و نمایش در شبکه تهران و بی‌توجهی تبلیغی طی نمایش ادامه یافت. من قول داده بودم در پایان کاستی‌ها را خواهم گفت. آتش در گلستان اثری دو پاره است. نیمه دوم سریال گرفتار همان مرض کندی می‌شود. شخصیت بانو صباغ از فردی کنشمند و دارای تاثیر و در مقام یک فرمانده، به فردی ناتوان و بیرنگ، با بازی درست هدایت نشده و پر تکلف تغییر می‌کند و معلوم نیست چرا فرمانده است و جز ژست کاریکاتوروار اثری از جذابیت فرمانده زن ندارد. ریتم سریال و ساخت مهیج آن از دست می‌رود. وضع نقش اصلی ناگهان مغشوش و در مقام عشق روناک که همه حواس تماشاگر سریال معطوف به او بوده، رها و در ابهام حذف می‌شود. پرداخت غیرمنطقی و سست شخصیت مرکزی کومله با آن دک و پُز باورناپذیر حتما نشان ناآشنایی حتی با تیپ رهبران کومله و کفار کمونیست و حربی است. جنایات آنان کودکانه و بد نشان داده شده و نتیجه بدکرداری او و آنان دچار باورناپذیری برای مردم کرد و مردم ایران خواهد بود. این ضعف‌ها که حاصل کم کاری در پژوهش و راه ساده‌لوحانه ایجاد نفرت علیه دشمنان است، یکسر خطاست و نقش معکوس ایفا می‌کند. باز دموکرات‌ها باور کردنی‌تر از آب در آمده‌اند. هر چند داستان مرد ساواکی و چرخاننده ماشین جنگ تجزیه طلبانه است، سوبژکتیو شده است. ***** اما فصل دوم نجلا یک سرو‌گردن از سریال‌های مشابه در جایگاه پر رفعت‌تر ایستاده و باید بگویم تا حالا عملا سطح روایت درست را ارتقا داده است. سطحی که حتی برف بی‌صدا می‌بارد اسیر تنزل کار و آب بندی‌های آن شد کاری که آتش در گلستان تا نیمه توانست ادامه دهد نجلا تا اکنون تداوم بخشیده. ویژگی‌های ساختاری فصل دوم نجلا فراوان است: ۱- کشمکش‌های سریال چنان خوب نوشته شده که هر شماره بیننده را درگیر ماجراهای متنوع و جذاب و غیرمترقبه و دارای کشش می‌کند و تا قسمت اخیر و اکنون از کش دادن بیهوده اثری نیست. ماجرای رفتن به عراق و دستگیری در وادی السلام، ماجراهای بارجویی و زندان عراق، ماجرای فرار از زندان عراق و استفاده عدنان عاشق استخباراتی از این فرار برای آنکه او را جاسوس عراق جا بزند و ازدواجش را با نجلا به هم بریزد و خود با او ازدواج کند. ۲- شخصیت‌ها جزئیاتی فراوان‌ و روانشناسیِ فردی خود را دارند و حتی شخصیت‌های غیر اصلی هم از این ریزه‌کاری پرداخت کاراکتری زنده، بی‌بهره نمانده‌اند ‌نظیر مادر و خواهر عبد یا عباس برادر نجلا و پدر او و… ۳- فیلمبرداری رسا و تدوین بی زوائد و دارای ریتم منطقی یکدست، ویژگی دیگر سلامت ساختاری غیر آب بندی شده آن است. ۴- داستان و روایت فیلمنامه از یک طرف و کارگردانی حرفه‌ای و شرافتمندانه نجلا از امتیازهای آن است. اما مهمترین ویژگی نجلا داستانی است که گره خوردگی چالش‌هایی یک درام عاشقانه و یک سرنوشت منطقه‌ای را در هم می‌آمیزد و با این داستان ما را به عمق فضای وضعیت ایران و عراق در آستانه جنگ می‌برد و به خوبی فضای ایران و عراق و زندگی قبیله‌ای و رفت‌و آمدشان را ترسیم می‌کند. عبد عاشق ایرانی نجلا و عدنان عاشق عراقی اوست. عبد نادانسته گرفتار دام عدنان که در استخبارات عراق صاحب منصب و مامور مخفی است می‌افتد تا از سر راه برداشته شود مهلکه‌ای که ماجراهای نفس‌بری می‌سازد. من نمی‌گویم مثل همه سریال‌ها حتی آثار خارجی فیلمنامه از اتفاق که پاره‌ای هم دور از ذهن‌اند سود نمی‌جوید اما روی هم رفته، غلبه با جزئیات نفس‌گیر و باورپذیر چیده شده‌ی ماجراهاست. ماجرای رفتن تا سفره عقد و ایجاد تعویق و تاخیر و فضای اثرکرد توطئه عدنان برای نابود کردن شرافت و اعتبار عبد و وانمود کرده دروغین خیانت او و لو دادن عباس، به بهترین وجه به اجرا درآمده است. استفاده خوب از زبان و سنت‌های عرب‌های ایرانی و گره‌خوردگی منافع ملی و بومی در سریال عالی است. عبد قهرمانی کمیاب و جذاب است و عاشقی‌هایش شیرین و غیر کلیشه‌ای و باحیاست. هر قدر قهرمان زیر خاکی، ضد ارزش‌های اخلاقی و شخصیتی منتقل کننده امراض اخلاقی و بی غیرتی و خود پرستی و حرف مفت‌زن و‌ نااستواری و عدم وفاداری و ناصادق و بزدل است با ده رذیله دیگر، بر عکس، عبد قهرمانی مطبوع و دوست داشتنی است و سریال در پی مایوس کردن و تلخ کردن کام تماشاگر نیست و عبد بر اصول انسانیت و اخلاق پایدار است.

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما

Δdocume .ge Eleme ById(ak_js_1).se A ibu e(value,( ew Da e()).ge Time());

خوش آمدید!

با ثبت نام میتونید آثار خودتون رو به اشتراک بذارید. همین حالا ثبت نام کنید.

دکمه بازگشت به بالا