شرایط کالابرگ

جزئیات و نحوه دریافت کالابرگ الکترونیکی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:کالابرگ الکترونیک بر اساس میزان یارانه استفاده نشده هر یک از مشمولین یارانه قابل استفاده خواهد بود.

پس از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملّی و در سراسر کشور آغاز شد.

در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

کالابرگ الکترونیک بر اساس میزان یارانه استفاده نشده هر یک از مشمولین یارانه قابل استفاده خواهد بود. برای بهره مندی از مزایای کالابرگ الکترونیکی به موارد زیر توجه بفرمایید:

۱. میزان و مانده اعتبار یارانه شما برای استفاده از کالابرگ الکترونیک با گرفتن کد دستوری زیر نمایش داده می‌شود:

از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸*

۲. برای استفاده از برنامه کاربردی شما جهت استفاده از کالابرگ الکترونیکی به مطالب زیر توجه کنید:

۱- ابتدا برنامه ‌ «شما» (شبکه ملی اعتبار) را از بازار بارگیری و نصب کنید(ازطریق لینک زیر) : h p:cafebazaa .i app?id=i .sfa a.fa a ef=sha e

۲- پس از نصب اطلاعات پروفایل را تکمیل کنید.

۳- حالا شما به میزان اعتبار حساب خود، به اقلام مشمول کالابرگ دسترسی دارید.

۴- روی همین برنامه، نزدیکترین فروشگاه‌های اطراف شما که اجناس کالا برگ الکترونیکی را عرضه می‌کنند و مسیر دسترسی از روی نقشه ارائه شده است.

۵- با کالا برگ الکترونیکی می‌توانید، ده قلم کالای پرکاربرد در منزل را برمبنای قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ تهیه کنید.

۶- شما هر زمان که خرید کنید، با توجه به میزان خرید از یارانه ماه بعد شما کسر می‌شود.

۷- استفاده از کالابرگ الکترونیکی و یارانه نقدی اختیاری است.

۸- برای خرید، صرفا استفاده از یکی از کارت‌های بانکی سرپرست خانواده کافی است و نیاز به چیز دیگری نیست.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۱۷

کالابرگ الکترونیکی یارانه چیست ؟ روش ثبت نام و استفاده در فروشگاه دیلی مارکت

کالابرگ الکترونیک یا کالابرگ یارانه، کلمه پر کاربردی است که این روزها مدام در خبرگزاری های رسمی و غیر رسمی شنیده می شود و سوالات زیادی به همراه خود ایجاد کرده که کالابرگ الکترونیک چیست؟ و روش استفاده از کالابرگ الکترونیک چگونه است؟

کالابرگ الکترونیکی چیست ؟

دولت بر اساس مصوبه مجلس، از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استفاده می‌کند و در این مسیر، سامانه سهمیه بندی کالاهای اساسی توسط بانک مرکزی، با بهره‌گیری از کارت بانکی و کد ملی آماده شده است.

به عبارت دیگر این طرح طوری برنامه ریزی شده تا شرایط استفاده از کارت یارانه برای خرید کالا های اساسی، با تکیه بر اعتبار واریزی ماه بعد برای مردم مهیا شود و سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیکی، امکان خرید کالا با کارت یارانه و قیمت مصوب دولت را داشته باشد.

شرایط استفاده از کالا برگ الکترونیکی ( کالا برگ یارانه ) چیست؟

دولت در پاسخ به این سوال که چه کسانی مشمول استفاده از کالابرگ الکترونیکی هستند، تعیین کرده است که:

خانواده‌هایی که در دهک یک تا 9 معیشتی قرار گرفته‌اند و تاکنون یارانه دریافت می‌کردند، مشمول طرح کالابرگ الکترونیک به شمار می‌روند.

در واقع تمام سرپرستان خانوار که در فاصله دهک یک تا 9 معیشتی بوده و ماهانه یارانه نقدی به حساب ایشان واریز می‌شده، می‌توانند از مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی یا کالابرگ یارانه در فروشگاه های دیلی مارکت بهره‌مند شوند.

کالابرگ الکترونیکی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام  خمینی و سازمان بهزیستی

برابر اطلاعیه جدید دولت، برای تشویق مردم به استفاده از کالابرگ، طرح جدیدی را اطلاع رسانی و اجرا کرده که برای بخشی از افراد سه دهک پایین جامعه یعنی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی نوشته شده است.

سرپرستان خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، در صورتی که 80 درصد از اعتبار یارانه‌ای خود یعنی 320 هزار تومان از مبلغ 400 هزار تومان یارانه هر فرد در این دهک‌ها را با کالابرگ خریداری کنند، به میزان 120 هزار تومان برای هر نفر اعتبار اضافی در حساب سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. بنابراین درصورت استفاده 80 درصد از اعتبار یارانه خود در طرح کالابرگ الکترونیک، میزان اعتبار اختصاص داده شده به هر فرد، 520هزار تومان خواهد بود.

خرید به میزان 80 درصد از اعتبار یارانه اختصاص داده شده، لازم نیست در یک روز باشد بلکه می‌توان از 15 هر ماه تا 15 ماه آینده انجام شود.

روش ثبت نام کالابرگ الکترونیکی

برای بسیاری از متقاضیان استفاده از این طرح، روش ثبت نام کالابرگ الکترونیکی یارانه سوال برانگیز بوده است؛ اما خوشبختانه با توجه به نوع اجرای این طرح، نیازی به ثبت نام کالابرگ یارانه وجود ندارد.

بدین ترتیب، کارت سرپرست خانوار، به صورت خودکار و بدون نیاز به ثبت نام کالابرگ، شارژ شده و قابل استفاده می‌باشد.

نحوه اطلاع از مبلغ کالابرگ الکترونیکی

سرپرست خانواده هایی که مشمول دریافت یارانه نقدی و کالابرگ هستند، می‌توانند برای مشاهده‌ مقدار اعتبار حساب و لیست کالاهای مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، با استفاده از تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانند به یکی از دو مسیر (کد دستوری یا وبسایت) زیر  مراجعه نمایند.

*788*28# :استفاده از کد دستوری

ورود به وبسایت : shoma.sfa a.i

در این طرح دولت 35 روز قبل از شروع یارانه آن ماه، کالابرگ الکترونیک شما را به میزان یارانه دریافتی هرماه شما شارژ می‌کند و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی

طرح کالابرگ الکترونیکی یا کالابرگ یارانه طوری طراحی شده تا حق و حقوق طرفداران یارانه نقدی دست‌نخورده باقی بماند و استفاده از کالابرگ اختیاری است. مقدار واریزی یارانه شما، برابر می‌شود با مبلغ یارانه تخصیص یافته، مِنهای آن قسمت از کالابرگی که استفاده کرده‌اید.

به عنوان مثال یارانه اردیبهشت ماه، 20 اردیبهشت واریز می‌گردد اما دولت از 15 فروردین کالابرگ الکترونیک شما را شارژ می‌کند و شما به مدت یک ماه فرصت دارید تا از اعتبار کالابرگ الکترونیک اردیبهشت ماه خود استفاده کنید و در انتها، در 20 اردیبهشت مقدار یارانه واریزی برای شما معادل کل اعتبار کالابرگ الکترونیک منهای میزان اعتبار مصرف شده در این بازه یک ماهه است.

کالابرگ شامل چه چیزهایی می شود ؟

یکی از مهم‌ترین سوالات متقاضیان این طرح، این بوده که کالابرگ شامل چه کالاهایی می‌شود و در این رابطه باید گفت که کالاهای مشمول کالابرگ الکترونیکی یارانه، مشتمل بر کالاهای اساسی خانوار در ده قلم است که به شرح جدول زیر، توسط دولت اعلام شده است:

آیا باید دقیقا همان کالاهای جدول را بخریم؟

هنگام استفاده از این طرح در دیلی مارکت، نوع برند و گرماژ خریداری شده شما عزیزان مهم نمی‌باشد و اگر برای شما هم سوال بوده که کالابرگ شامل چه چیزهایی می شود ، پس از مشاهده گروه های کالایی جدول فوق، شما می‌توانید این کالاها را از میان برندهای مختلف و وزن های مختلف انتخاب فرمایید.

همچنین علاوه بر استفاده از اعتبار کالابرگ، شما مشتریان گرامی از تخفیفات جاری فروشگاه نیز بهره‌مند خواهید شد.

حال اگر فردی هنگام خرید به جای پنیر 400 گرمی پنیری با گرماژ بیشتری و یا قیمت بالاتری خریداری نماید، به همان نسبت از اعتبار کالابرگ خود می‌تواند استفاده نماید و مابقی مبلغ توسط شما پرداخت می‌شود.

خرید کالا با کالابرگ الکترونیکی از دیلی مارکت

شما مشتریان گرامی برای استفاده از کالابرگ الکترونیکی یارانه خود ، می‌توانید با در دست داشتن یکی از کارت‌های سرپرست خانوار و مراجعه به فروشگاه های دیلی مارکت در سراسر کشور از مزایای این طرح بهره‌مند شوید.

در نظر داشته باشید که تمام شعب دیلی مارکت جزو فروشگاه‌های مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی هستند و کافیست پس از انتخاب کالاهای مورد نظر خود، به صندوقدار بگویید که می‌خواهید از کالابرگ یارانه خود استفاده کنید.

نحوه دریافت کالابرگ الکترونیک

فهرست مطالب

اخیرا طرح ملی کالا برگ الکترونیک، در سراسر کشور اجرا شده، که در این طرح بیش از ۳۵ فروشگاه سرتاسر کشور به سامانه متصل شده اند. طبق این طرح خانواده هایی که مشمول دریافت یارانه می باشند پس از شارژ اعتبار خود توسط ارگان مربوطه، یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی میتوانند جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی نیاز خانوار از طرح کلی کالابرگ الکترونیک نهایت استفاده را نمایند. خانوارهایی که بین دهک درآمدی ۱ تا ۹ بوده و تا کنون یارانه دریافت کرده اند، مشمول ثبت نام کالابرگ الکترونیک بوده و می توانند این اعتبار را دریافت کنند.

جهت راهنمای ثبت نام کالا برگ الکترونیکی رایگان، ویدیو زیر را مشاهده نمایید.

مبلغ کالابرگ الکترونیک مطابق با اعتبار یارانه دریافتی هر خانوار می باشد. که پس از ثبت نام کالابرگ الکترونیک این مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز شده و امکان استفاده از آن فراهم خواهد شد. بنابراین شما میتوانید با استفاده از کارت های بانکی (که به نام سرپرست خانوار می باشد) و با مراجعه به فروشگاه های مجاز جهت استفاده از کالابرگ الکترونیک می توانند از این طرح استفاده نمایند.

جالب است بدانید، استفاده از این اعتبار کاملا اختیاری می باشد و چنانچه پس از ثبت نام کالابرگ از این طرح استفاده نکنید، مانند قبل میتوانید به طور کاملا نقدی در تاریخ واریزی یارانه نقدی آن را برداشت کنید.

اصنافی مانند: عمده فروشی‌ها، خواربارفروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های محصولات لبنی و پروتئینی، تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تحت پوشش استفاده و ثبت نام کالابرگ الکترونیک می باشند.

خانوار می توانند بر اساس نیاز و انتخاب خود مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی و تا سقف اعتبار خرید نمایید. همچنین امکان استفاده از اعتبار در چند مرحله خرید نیز وجود دارد.

زمان ثبت نام کالابرگ الکترونیکی

افراد (مشمول دریافت یارانه) جهت ثبت نام و استفاده از کالابرگ الکترونیک میتوانند یک ماه پیش از دریافت یارانه خود اقدام به خرید کالای مورد نیاز نموده، سپس هزینه خرید از یارانه ماه بعد ایشان کسر خواهد شد.

مدارک لازم جهت ثبت نام کالا برگ الکترونیک

مدارک موردنیاز جهت دریافت و ثبت نام کالابرگ الکترونیک عبارتند از: مدارک هویتی، جواز کسب و کد مالیاتی. (جهت دریافت کد مالیاتی می بایست به سامانه ax.gov.i مراجعه نمایید).

ارائه یک شماره تلفن ثابت و شماره همراهی که مربوط به صاحب کدملی ارائه شده باشد. (تطابق شماره همراه و کد ملی الزامی است).

کالابرگ الکترونیکی شامل چه کالاهایی میشود

کالابرگ الکترونیک شامل ۱۰ گروه از کالاهای اساسی خانواده از جمله: شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر می باشد. جالب است بدانید جهت حفظ حق انتخاب و آزادی سلایق مختلف مردم در سبد مصرفی خانوار، امکان خرید از میان کالاها با برند های متفاوت فراهم شده است، به این صورت که ما به التفاوت احتمالی قیمت انتخابی با قیمت کالای مرجع، می بایست توسط مردم پرداخت شود.

همچنین این امکان فراهم است که مردم بر اساس نیاز خانواده خود، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را کاملا به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید نمایند.

نحوه ثبت نام کالابرگ الکترونیک

شما میتوانید جهت ثبت نام کالابرگ الکترونیک خود، می بایست از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸* از طریق سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار بوده را شماره گیری نمایید و مراحل ثبت نام کالابرگ خود بپردازید. چنانچه در هر مرحله از نام نویسی دچار مشکل شده اید می توانید با کارشناسان سامانه ارتباط گرفته و از نحوه دریافت کالابرگ الکترونیک به صورت صحیح آگاه شوید.

مبلغ کالابرگ الکترونیک

به طور کلی مبلغ کالابرگ یارانه نقدی برای دهک های اول تا چهارم ۴۰۰ هزار تومان و مبلغ یارانه نقدی کالابرگ برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان می باشد . برای دریافت و ثبت نام کالابرگ یارانه می توانید به آدرس اینترنتی سامانه رفته و ثبت نام کالا برگ الکترونیک خود را قطعی نمایید.

راهنما و دانلود اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار

شبکه ملی اعتبار که به اختصار سامانه “شما” نام گذاری شده، در راستای تسهیل فرآیند ثبت نام کالابرگ الکترونیک و همچنین نحوه دریافت و استعلام این طرح بپردازید.

سامانه ملی “شما” بستری مدیریتی و تخصیص اعتبارهای حمایتی – رفاهی دولت که برای جامعه در نظر گرفته شده، به طور کاملا دقیق بر اساس کدملی اشخاص می باشد. در شبکه ی ملی اعتبار (شما) اعتای حمایت بر اساس کدملی هر فرد تعریف می شود، به این معنا که هر شخص در هر کجای ایران که دارای کدملی جمهوری اسلامی ایران باشد، به صورت کاملا دقیق و در راستای سیاست گذاری های رفاهی می باشد.

پس از ثبت نام کالابرگ الکترونیک بر اساس نیاز و همچنین شرایط زندگی، امکان بهره مندی از حمایت های اختصاصی و متناسب هر شخص همراه با تخصیص اعتبار وجود دارد.

سامانه “شما” امکان استعلام کالابرگ الکترونیک و همچنین امکان نمایش آنلاین کلیه فروشگاه های جهت استفاده از کالابرگ روی نقشه برای خرید اعتباری، فراهم می باشد.

با استفاده از اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار پس از ثبت نام کالابرگ الکترونیک، می توانید جهت خرید از صندوق های فروشگاهی رمز یکبار مصرف دریافت نموده و همچنین برای دستگاه های کارتخوان نیز رمز موقت دریافت نمایید.

اجرای برنامه شبکه ملی اعتبار

با لمس لینک های فوق اپلیکیشن را متناسب با دستگاه خود دانلود نمایید.

سپس شماره همراه خود را وارد کنید. (الزامی است که حتما شماره همراه به نام سرپرست خانوار باشد).

پس از درج کد امنیتی دریافت شده، کد را وارد نموده و گزینه “ادامه” را لمس کنید.

نکته: چنانچه پیامک کد فعالسازی را دریافت نکرده اید، ابتدا اینترنت دستگاه خود را خاموش روشن کرده و در صورت دسترسی به وای فای متصل شده، و مجدد امتحان نمایید.

پس از ورود به اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار (شما) امکانات کلی برنامه برای شما نمایش داده خواهد شد.

پس از درج کد فعالسازی به صفحه اصلی وارد خواهید شد: که ۶ بخش اصلی شامل: نمایش اعتبار، دریافت رمز، پنل فروشنده، راهنما، خانه، پروفایل و تنظیمات برای شما نمایش داده خواهد شد.

جهت استفاده از کالابرگ الکترونیک خود، و پیدا کردن فروشگاه های نزدیک خود، در قدم اول GPS موقعیت مکانی تلفن همراه خود را روشن نموده و بخش فروشگاه ها را انتخاب کنید.

در این قسمت با لمس گزینه “جستجو اطراف” اطلاعات و فروشگاه های اطراف خود را مشاهده نموده و فرآیند مسیریابی را شروع کنید.

پس از ثبت نام کالابرگ الکترونیک و استفاده از برنامه “شما” جهت مشاهده مانده اعتبار و تراکنش های انجام شده، کافی است گزینه “اعتبار شما” را لمس کرده و آن را رویت نمایید.

*** در قسمت مانده اعتبار، میتوانید اعتبار تخصصی دولت که برای خانوار درنظر گرفته شده، مشاهده نمایید.

*** در بخش تراکنش ها نیز، ریز جزئیات تراکنش های انجام شده که توسط کاربر صورت گرفته نمایش داده می شود.

کلام آخر

با توجه به مشکلات عملکردی اینترنت، ممکن است هنگام ورود به سامانه “شما” دچار اختلال شده و با ارورهایی مواجه شوید. بنابراین می توانید با بخش سامانه مجموعه ارتباط گرفته و ثبت نام کالابرگ الکترونیک خود را بدون کوچکترین نگرانی انجام داده و همچنین میتوانید پاسخ این سوال که کالابرگ الکترونیک کی واریز می شود؟ و مبلغ کالابرگ الکترونیک چقدر است؟ را دریافت نمایید.

دکمه بازگشت به بالا