۵ کشور عربی خواستار تعویق سفر شهروندان خود به سریلانکا شدند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سفارت عربستان سعودی در کلمبو پایتخت سریلانکا از شهروندان خود خواست سفر به این کشور را به زمان دیگری موکول کنند و همچنین از اتباع خود در این کشور خواسته تا به دلایل امنیتی از حضور در مناطقی که شاهد تظاهرات و اعتراض است جدا خودداری کنند.

سفارت امارات متحده عربی در کلمبو هم از شهروندان حاضر در این کشور خواست احتیاط کرده و از حضور در محل تظاهرات دوری کنند و در مواقع ضروری با سفارت در ارتباط باشند.

وزارت امور خارجه کویت نیز از شهروندان خود خواست که سفر به سریلانکا را به تعویق بیندازند، از حضور در مناطق ناآرام و شاهد اعتراض‌ها خودداری کنند و برای ترک این کشور در اسرع وقت اقدام کنند.

همچنین وزارت خارجه بحرین از شهروندان خود خواست به سریلانکا سفر نکنند و از اتباع خود در این کشور خواست فوراً آن را ترک کنند و به دلیل شرایط امنیتی کنونی برای امنیت خود از حضور در محل تجمع‌ها خودداری کنند.

در همین حال، وزارت امور خارجه اردن از شهروندان خود در سریلانکا خواست حداکثر احتیاط را به خرج دهند و از حضور در مکان‌هایی که شاهد تظاهرات است و مکان‌های ناآرام دوری کنند.

معترضان سریلانکایی روز شنبه به خانه‌های رانیل ویکرام سینگ نخست وزیر و گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور سریلانکا در کلمبو پایتخت این کشور هجوم برده و ساختمان نخست وزیری را به آتش کشیدند.

نخست وزیر سریلانکا اعلام کرده است که پس از تشکیل دولت جدید از سمت خود استعفا خواهد کرد. این درحالی است که رئیس پارلمان این کشور نیز اعلام کرده است که رئیس جمهور سریلانکا روز چهارشنبه استعفا می‌دهد.

پس از بحران شدید اقتصادی و کمبود کالاهای ضروری در سریلانکا، فشار برای استعفای رانیل ویکرام سینگ و گوتابایا راجاپاکسا افزایش یافت.

هزاران معترض روز شنبه وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده و به محل اقامت راجاپاکسا هجوم بردند. تصاویر منتشر شده جمعیتی را نشان می‌دهد که در استخر محل اقامت رئیس جمهور سریلانکا مشغول شنا کردن هستند.

در همین حال رویترز گزارش داد که راجاپاکسا قبل از هجوم معترضان از خانه خود خارج شده بود.

موهان سامارانایاک سخنگوی دولت سریلانکا گفت که هیچ اطلاعاتی در مورد تحرکات رئیس جمهور ندارد.

دفتر نخست وزیر سریلانکا گفت که معترضان همچنین به اقامتگاه شخصی ویکرم سینگ حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. هنوز مشخص نیست که او در زمان وقوع حمله در در این خانه حضور داشته یا از آن خارج شده است.

به گزارش ایرنا، این کشور با جمعیت ۲۲ میلیون نفر با رویارویی کمبود جدی ذخایر ارزی و محدودیت واردات کالاهای اساسی نظیر غذا، سوخت و دارو دست و پنجه نرم می‌کند و به سمت بزرگترین ناآرامی و آشوب اقتصادی طی ۷۰ سال گذشته سقوط کرده است.

بسیاری از شهروندان این کشور «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس جمهور این کشور را به دلیل شرایط وخیم اقتصادی سرزنش می‌کنند و او را مسئول بحران اقتصادی کشور می‌دانند.

نارضایتی‌ها در هفته‌های اخیر افزایش یافت و با توقف ارسال سوخت به این کشور، بسیاری از ادارات و مدارس تعطیل شدند. بی‌ثباتی سیاسی می‌تواند روند مذاکرات با صندوق پول بین الملل را تضعیف کند. قرار بود این صندوق ۳ میلیارد دلار کمک مالی برای سریلانکا تامین کند.

برچسب‌ها بحرین سفارت امارات متحده عربی عربستان سعودی کویت سریلانکا اردن صرافی ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین
سفارت امارات متحده عربی
عربستان سعودی
بحرین
سفارت امارات متحده عربی
عربستان سعودی
کویت
سریلانکا
اردن
شهروندان خود
رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«آخرین اخبار ایران و جهان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «آخرین اخبار ایران و جهان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «آخرین اخبار ایران و جهان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سفارت ایران از هموطنان برای اجتناب از حضور در تجمعات سریلانکا

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو با تبریک عید سعید قربان، در اینستاگرام از هموطنان مقیم سریلانکا، خواست با اجتناب از حضور در تجمعات، در صورت نیاز از طریق شماره ۰۰۹۴۷۷۲۱۹۳۱۵۵ با بخش کنسولی سفارت تماس بگیرند.

ساعتی پیش هم ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پی ناآرامی‌ها در پایتخت سریلانکا، از ایرانیان مقیم این کشور خواست از نزدیک شدن به مراکز تجمع خودداری و ارتباط خود را با سفارت ایران حفظ کنند.

پایتخت سریلانکا از روز جمعه شاهد تظاهرات مردمی مقابل محل سکونت گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهوری این کشور بود.

معترضان خشمگین سریلانکایی روز گذشته (شنبه) با وجود مقاومت نیروهای پلیس، به اقامتگاه رئیس جمهوری این کشور هجوم بردند و «گوتابایا راجاپاسکا» ناگزیر به فرار از محل اقامت شد.

برچسب‌ها وزارت امور خارجه سریلانکا ناصر کنعانی اینستاگرام

۵ کشور عربی خواستار تعویق سفر شهروندان خود به سریلانکا شدند

دکمه بازگشت به بالا