ضرورت اصلاح الگوی کشت با تغییرات اکوسیستم کره زمین

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر نیروامروز در سفر به گیلان، از سد‌های سفیدرود و دیورش رودبار بازدید کردند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و با کاهش میزان نزولات جوی و بحران‌های کم آبی و نیز تغییرات اکوسیستم کره زمین برای استفاده بهینه و مطلوب از منابع آبی باید در بخش کشاورزی اصلاح الگوی کشت عملیاتی و اجرایی شود.

به گفته محمد جواد عسکری، از کشت محصولات با آب بری بالا باید جلوگیری و کشت‌های دیگر را جایگزین کنیم.

در بودجه ۱۴۰۱ در خصوص طرح‌های آبخیزداری درآمدی که از حوزه سازمان جنگل‌ها و مراتع به دست می‌آید در اختیار خود سازمان جنگل‌ها مراتع قرار میگیرد و سازمان برنامه و بودجه هم کار را پیگیری خواهد کرد.

رویکرد کمیسیون کشاورزی مجلس عملیاتی و اجرایی کردن سد‌های نیمه تمام است تا نزولات جوی به خوبی ذخیره شود.

۱۵ درصد اعتبارات بانک‌ها در اختیار بخش کشاورزی است و باید از ظرفیت‌های گلخانه‌ها برای تولید محصولات کشاورزی بیشتر استفاده کرده تا در بخش صادرات محصولات به کشور‌های همسایه فعال‌تر باشیم.

با توجه به نیاز کشور ومصوبه استانداری گیلان در کمیسیون کشاورزی دستگاه‌های متولی همه پای کار می‌آیند تا کار عملیاتی، اجرایی و پروژه در زمان مناسب افتتاح شود.

سد دیورش ۷۰ درصد پیشرفت کار دارد و موضوع اصلی تخصیص اعتبار ساخت سد و شبکه انتقال است.

در بودجه امسال، ۱۵۰ میلیارد تومان مصوب شده که امیدواریم با هماهنگی انجام شده ااین امر تحقق یابد تا امسال مناقصه شبکه انتقال پمپاژ آب برگزار شود و ظرف ۳ سال آینده مردم از آب کمی و کیفی این سد بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت صرافی ارز دیجیتال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری گیلان
کمیسیون کشاورزی مجلس
کمیسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«آخرین اخبار ایران و جهان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «آخرین اخبار ایران و جهان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «آخرین اخبار ایران و جهان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید محصولات و کالاهای اساسی، مهم‌ترین اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مرکز پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر تولید کالاهای اساسی در کشور تاکید دارند.

وی با تایید مطالبات مردمی در خصوص کشت محصولات استراتژیک و سازگار با محیط منطقه، گفت: زمین‌های مرکز تحقیقات کشاورزی باید به کشاورزان بومی واگذار شود و ما نیز نحوه واگذاری آنها را مورد رصد و رسیدگی می‌کنیم. ‌

در حاشیه این مراسم، جمعی از اهالی روستای زینال‌کندی با در دست داشتن بنر و پلاکارد با موضوع «ما جمعی از اهالی روستای زینال‌کندی خواستار ملاقات با وزیر جهاد کشاورزی هستیم»، خواسته‌های خود را مطرح کردند.

وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار، در جریان مطالبات کشاورزان روستای زینال‌کندی درباره وضعیت زمین‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب قرار گرفت.

در این دیدار جمعی از اهالی منطقه با بیان اینکه زمین‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب برای کشت محصولات آب‌بر از جمله پیاز به افراد غیربومی واگذار می‌شود، گفتند: این زمین‌ها با امضاهای طلایی به مزایده گذاشته می‌شود و ما می‌خواهیم به صورت عادلانه به ما اجاره داده شود.

به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی در یک سفر یکروزه به شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق از مرکز پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان میاندوآب به عنوان آخرین برنامه کاری بازدید کرد.

این مرکز دارای چهار فارم آموزشی زراعی، باغی، داروئی و زینتی به مساحت بیش از ۳۵۲ هکتار، هنرستان کشاورزی به مساحت ۱۲ هزار و ۳۷۰ متر مربع، دارای ۱۲ کلاس درس، ۲ واحد آزمایشگاه، ۲ کارگاه آموزشی، یک کارگاه ماشین آلات، سایت کامپیوتر، خوابگاه، سلف سرویس و نمازخانه می باشد.

مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی میاندوآب در کیلومتر هفت جاده میاندوآب – مهاباد واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سفر استانی سید جواد ساداتی نژاد باروق میاندوآب

ضرورت اصلاح الگوی کشت با تغییرات اکوسیستم کره زمین

دکمه بازگشت به بالا