بیوگرافی اینستا چی بنویسم

بیوگرافی اینستا چی بنویسم

بیوگرافی اینستا چی بنویسم

بیوگرافی اینستا چی بنویسم

هدف از نوشتن این مقاله آشنایی شما با بهترین متن برای بیو اینستاگرام است. یک بیو اینستاگرام جذاب که به افزایش فروش شما کمک میکند.


می‌گو‌یند عشق در یک نگاه اتفاق می‌افتد! شاید این جمله در دنیای واقعی خیلی طرفدار نداشته باشید، اما در دنیای اینستاگرام به شدت درست است! شما فقط چند ثانیه فرصت دارید که با یک متن بیو درست‌وحسابی، مخاطب‌تان را یک دل نه صد دل، عاشق خود کنید. وقتی یک نفرد وارد پیج شما می‌شود، اول عکس پروفایل‌تان را چک می‌کند و بعد بیو اینستاگرام‌تان را می‌خواند. پس شما باید از این فرصت استفاده کنید، تا مخاطب بالاخره آن دکمه لعنتی Follow را فشار دهد.

قبل از هرچیز، مثل همیشه با تعاریف اولیه شروع می‌کنیم.

بیو اینستاگرام کجاست؟

«بیو» همون مخفف کلمه بیوگرافی است و خیلی‌ها هم آن را به انگلیسی «بایو» تلفظ می‌کنند.

حالا بیو اینستا شما دقیقاً کجا قرار گرفته؟ زیر عکس پروفایل‌.

شما برای نوشتن بیو اینستاگرام باید به پروفایل خودتان بروید و از قسمت edi p ofile یا ویرایش پروفایل، بیو پیج خود را تغییر دهید. حالا اصلاً چرا متن بیو ما باید تغییر کند؟ چرا انقدر روی درست بودن متن بیوگرافی اینستاگرام تأکید می‌کنیم؟ در بخش بعدی، کاملاً برایتان توضیح می‌دهیم.

چرا باید بیو اینستا جذابی بنویسیم؟

همانطور که گفتیم، متن بیو اینستاگرام در واقع قرار است در همان مراحل اول، نظر مخاطب را جلب کند تا شما را دنبال کند. حالا در این نقطه، آدم‌ها دو دسته می‌شوند.

دسته اول، افرادی هستند که پیج پابلیک دارند و می‌خواهند به طور حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت کنند. (که ما به این دسته از افراد توصیه می‌کنیم حتماً مقاله «همه چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام» را بخونند.) دسته دوم هم کسب‌وکارهایی هستند که می‌خواهند با راه‌اندازی پیج اینستاگرام، فروش خود را چند برابر کنند.

دلایل اهمیت متن بیو اینستاگرام برای هر دو دسته را در ادامه باهم بررسی‌ می‌کنیم:

پیشنهاد نوین!

نوشتن یک بیو جذاب برای اینستاگرام، فقط یکی از مشخصه‌هایی است که می‌تواند، پیج شما را به موفقیت برساند. می‌دانید که کسب درآمد از اینستاگرام به صدها مهارت دیگر هم نیاز دارد…پس اگر شما هم می‌خواهید که مانند بلاگر مورد علاقه‌تان در اینستاگرام درآمد داشته باشید یا کسب‌وکار اینستاگرامی خود را راه بیاندازید، قبل از هرکاری، به صفحه «دوره آموزش اینستاگرام» بروید و توضیحاتسرفصل‌های آن را مرور کنید. این دوره حدود ۲۵ ساعت است و بدون شک، کامل‌ترین و حرفه‌ای‌ترین آموزشی است که می‌توانید پیدا کنید.

قبل از اینکه ببینیم چطوری باید یک بیو حرفه‌ای و کاربردی بنویسیم، اول بیایید ببینیم بیو اینستاگرام شامل چه چیزهایی می‌شود.

اجزای تشکیل‌دهنده بیو اینستاگرام

برای این که بتوانید یک متن خوب برای بیو اینستاگرام خود بنویسید، باید اجزای تشکیل دهنده بیو اینستاگرام را بشناسید. می‌پپرسید چرا؟ خب، پاسخ ساده است. وقتی اجزای تشکیل دهنده بیو اینستاگرام را بشناسید، می‌توانید از همان اول کار، بهترین بیوگرافی را داشته باشید. به این ترتیب، زمانی که کاربران صفحه اینستاگرام شما را می‌بینند، دقیقاً از فعالیت شما آگاه می‌شوند و می‌فهمند با دنبال کردن صفحه اینستاگرام شما، چه چیزی قرار است عایدشان ‌شود.

شناخت اجزای تشکیل دهندۀ بیو اینستاگرام، اولین قدم برای انتقال پیام به مخاطبان‌تان است. یک بیو اینستاگرام از موارد زیر تشکیل شده است:

عکس پروفایل

تصویر پروفایل یا اصطلاحاً آواتار باید عکسی مرتبط با فعالیت تجاری شما باشد. این تصویر می‌تواند لوگوی مجموعۀ شما یا یک عکس از محصولات‌تان باشد. این تصویر هرچه هست، باید بتواند حتی با وجود کوچک بودن در فید جستجوی اینستاگرام، باز هم کاربران را به سمت خود جذب کند. حتماً مقاله «۸ نکته طلایی برای عکس پروفایل حرفه‌ای» را مطالعه کنید.

برخی از شرکت‌ها و افراد مشهور، در کنار پروفایل خود یک تیک آبی دارند که نشان می‌دهد این حساب، اکانت رسمی آن‌ها در اینستاگرام است. برای گرفتن تیک آبی، باید به قسمت تنظیمات اکانت خود بروید و برای اینستاگرام Accou Ve ifica io بفرستید. در این مرحله اینستاگرام اکانت شما را بررسی می‌کند و اگر صلاحیت‌اش را داشتید، به شما تیک آبی می‌دهد.

نام و نام کاربری

نام کاربری شما در بالای صفحه‌ی پروفایل نمایش داده می‌شود. دیگر صفحات اینستاگرام با استفاده از نام کاربری، می‌توانند شما را در پُست‌های خود، تگ کنند. نام شما نیز به شکل پررنگ در زیر تصویر پروفایل و در بالای بخش بیوگرافی قرار دارد. نام و نام کاربری اینستاگرام، هر دو قابلیت جست‌وجو شدن در اینستاگرام را دارند. بنابراین، بهتر است نام و نام کاربری خود را با دقت انتخاب کنید.

متن بیو اینستاگرام

در این قسمت، شما باید با استفاده از ۱۵۰ کاراکتر شرکت خود را به مخاطبان معرفی کنید و آن‌ها را ترغیب به انجام کاری در صفحه اینستاگرام خود کنید. در ادامۀ همین مقاله، متن بیو برخی از شرکت‌های ایرانی و خارجی را با هم بررسی می‌کنیم.

وب‌سایت

تنها یک محل در اینستاگرام وجود دارد که شما می‌توانید مستقیماً لینک یک وب‌سایت را در آن قرار دهید و آن محل، بخش بیو است. پس بهتر است از این فضا هوشمندانه استفاده کنید.

دسته‌بندی یا Ca ego y

دسته‌بندی یا Ca ego y که در زیر نام شرکت ظاهر می‌شود، مستقیماً با دسته‌بندی انتخاب‌شده در لینک صفحه‌ی فیس‌بوک شما در ارتباط است. برای آنکه نوع تجارت شما در اینستاگرام مشخص باشد، حتماً باید حساب کاربری تجاری (busi ess accou ) داشته باشید. مزیت مشخص کردن دسته‌بندی پیج‌تان در اینستاگرام این است که دیگر نیازی ندارید از فضای اختصاصی Bio برای توضیح نوع فعالیت خود استفاده کنید.

دکمه‌های تماس یا Call To Ac io

اینستاگرام به تازگی چندین قسمت جدید به حساب‌های تجاری اضافه کرده است که بسیار به ما کمک می‌کند . شرکت‌ها، قبل از معرفی این قابلیت مجبور بودند تا آدرس شرکت و ایمیل خود را در قسمت بیو در اختیار مخاطبان قرار دهند. این دکمه‌ها تنها در اپلیکیشن اینستاگرام نمایش داده شده و از طریق صفحات وب قابل مشاهده نیستند.

شما می‌توانید از درون اپلیکیشن اینستاگرام با کلیک بر روی گزینه‌های Edi P ofile و سپس Co ac Op io s به این موارد دسترسی داشته باشید. اگر قادر به مشاهده این گزینه‌ها نیستید، بهتر است در ابتدا مطمئن شوید که حساب کاربری‌تان تجاری است.

علاوه بر اینکه افزودن اطلاعات تماس در این بخش می‌تواند باعث کاهش تعداد کاراکتر در متن بیو اینستاگرام شود، زحمت پاسخ دادن به سؤالات ساده در مورد اطلاعات تماس را هم از دوش شما برمی‌دارد.

همانطور که می‎بینید، تصویر بالا نمونه‌ای از دکمه‌های CTA در اینستاگرام یک رستوران است.

ایمیل

وارد کردن آدرس ایمیل در این بخش باعث ایجاد یک دکمه‌ی ایمیل در پروفایل شما می‌شود. این دکمه در زیر تمامی اطلاعات دیگر قرار می‌گیرد. زمانی که مشتری بر روی دکمه ایمیل کلیک می‌کند، اینستاگرام او را به اپلیکیشن ایمیل موجود در تلفن همراه هدایت می‌کند.

آدرس

اگر کسب‌و‌کارتان از یک مکان واقعی اداره می‌شود، وارد کردن آدرس کامل به مشتریان کمک می‌کند تا دفتر کار شما را راحت‌تر بیابند. زمانی که مشتریان بر روی دکمه Di ec io کلیک می‌کنند، آدرس محل کار شما به همراه شماره تلفن‌تان بر روی نقشه به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

تماس تلفنی

راه دیگر نمایش اطلاعات تماس در پروفایل تجاری اینستاگرام، افزودن یک شماره تلفن است. زمانی که فردی بر روی این دکمه کلیک کرد، قادر است در لحظه با شماره تلفن شما تماس بگیرد.

شما برای یادگرفتن ترفندهای بیشتر می‌توانید «پیج اینستاگرام نوین» را دنبال کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم که در « مینی دوره کسب درآمد از اینستاگرام » هم شرکت کنید، تا نکات اساسی و کاربردی را در ۸۰ دقیقه به شما آموزش دهیم.

نوشتن متن برای بیو اینستاگرام

شما می‌توانید تا ۱۵۰ کاراکتر را در بیو اینستاگرام خود بنویسید، اما یادتان باشد که در این مورد، هرکسی که بتواند با کمترین کلمات، بیشترین توضیح را بدهد، برنده است. حالا لطفاً قلم و کاغذ را دم دستتان بگذارید و بعد از آن که نکات زیر را خواندید، شروع به نوشتن کنید.

فکر کنید مخاطب روبروی شما نشسته است

همین حالا اگر دوست‌تان از شما بپرسد، پیج اینستاگرام‌تان درباره چیست، به او چه می‌گویید؟ در بیو هم باید همان لحن را داشته باشید. طوری بنویسید که انگار مخاطب جلوی شماست و دارید کار خود را به او توضیح می‌دهید. ساده و صمیمی بنویسید.

نکته!!!

با زبان مخاطب با او صحبت کنید. اگر مخاطب شما، فارسی زبان است، فارسی بنویسید. شما باید همه تلاش خود را بکنید که بتوانید با فالوورهایتان ارتباط سریع‌تر و صمیمی‌تری برقرار کنید؛ پس انگلیسی نوشتن یا حتی استفاده از کلمات سخت و ناخوانا فارسی در بیو، دردی را از شما دوا نمی‌کند.

از مزایا و تفاوت‌های خود بگویید

ما همیشه گفته‌ایم که برای موفقیت در کسب‌کارتان، همیشه کافی است که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید. خب اگر این موضوع را رعایت کردید، بهترین‌جا برای بیان آن در اینستاگرام، قسمت بیو است. وقتی مخاطب وارد پیج‌تان می‌شود، بهتر است که همان اول کار بداند که شما با بقیه فرق دارید و قرار نیست حرف تکراری بزنید.

هویت برندتان را توضیح دهید

تا به حال از خود پرسیدید که دوست دارید مخاطب در برخورد با برند شما، چه احساسی را تجربه کند؟ برند شما را با چه فاکتوری به خاطر بیاورد؟ شخصیت برندتان را شکل داده‌اید؟ اینجا دیگر تصمیم با شماست که لحن جدی داشته باشید، شوخ‌طبع باشید، صمیمی باشید یا … اگر بیزینس شما شعار هم دارد، حتماً آن را در بیو خود بنویسید.

صریح، ساده و کوتاه بنویسید

در قسمت بیو اینستاگرام باید در یکی دو جمله، اصل مطلب را ادا کنید. درست است که ۱۵۰ کاراکتر را می‌توانید در بیو جا بدهید، ولی قرار نیست که کل داستان شروع کسب‌وکارتان را آنجا بگویید.

یادتان باشد که باید در یک نگاه به مخاطب بفهمانید که در پیج‌تان چه خبر است.

منفی ننویسید

شاید باورتان نشود ولی هنوز هم بعضی پیج‌ها هستند که در بیو خود می‌نویسند، «ورود آقایان ممنوع!» یا «دایرکت پاسخ داده نمی‌شود!» با این جملات، فقط مخاطب خود را در همان لحظه اول دل‌سرد کرده‌اید و بس.

با استفاده از اموجی، جلب توجه کنید

استفاده از اموجی می‌تواند حسابی به بیو و صفحه شما، آب و رنگ بدهد. اما باید از آن درست و به‌جا استفاده کنید. مثلاً اگر پیج فروش شیرینی یا خدمات تعمییر خودرو دارید، انتخاب‌ اموجی راحت است. اما کسب‌وکارهای دیگر باید کمی خلاق‌تر باشند. مثلا اگر محصولات خود را به سراسر دنیا ارسال می‌کنید، بد نیست که از اموجی «کره زمین» استفاده کنید.

شما می‌توانید در بخش بیو با اضافه کردن خطوط و ایموجی‌ها خلاقیت به خرج دهید؛ اما به خاطر داشته باشید که طرحی که در اپلیکیشن اینستاگرام نمایش داده می‌شود، ممکن است در مرورگر، با به هم ریختگی روبرو شود. برای مثال پروفایل برنامه‌ی ۹۰ در اپلیکیشن اینستاگرام به این شکل است.

دقت کنید همان متن برای بیو اینستاگرام در مرورگر ظاهر دیگری دارد و Ca ego y آن نیز نمایش داده نمی‌شود.

بخش دوم بیو مخفی می‌شود!

ما در مقاله «تولید محتوا در اینستاگرام» هم گفتیم که نکات مهم را همیشه اول کپشن‌های خود بگویید. این موضوع در بیو اینستاگرام هم صدق می‌کند. دلیلش هم آن است که در قسمت بیو، فقط ۳ خط اول به طور کامل نمایش داده می‌شود. پس اولیت‌بندی کنید، هرچیزی که مهم‌تر است باید بالاتر قرار بگیرد. مثل نام فارسی کسب‌وکارتان که هم مهم است و هم در سرچ تأثیرگذار است.

از قابلیت منشن و هشتگ استفاده کنید

شما در بیو اینستاگرام می‌توانید از قابلیت، منشن و هشتگ استفاده کنید! اگر یک هشتگ خاص برای کسب‌وکارتان دارید که با آن پست‌هایتان را سازماندهی می‌کنید، حتماً آن را در بیو اینستاگرام هم بنویسید. البته هشتگ، علاوه بر کاربردی که در بیو دارد، در میزان دیده شدن پست‌های شما در صفحه اکسپلور نیز مؤثر است.

استفاده از منشن را هم فراموش نکنید. برای مثال بعضی از کسب‌وکارها هستند که برای دسته‌بندی بهتر محصولات‌شان چند پیج جداگانه باز می‌کنند. حتماً آن پیج‌ها را در بیو اینستا خود منشن کنید.

بیایید در کنار یادگیری یک بایو خوب، با نحوه گذاشتن هایلایت حرفه‌ای هم آشنا شویم:

نمونه‌هایی از بیو اینستاگرام پیج‌های موفق

شرکت‌ها از بخش بیو اینستاگرام خود به اشکال مختلف استفاده می‌کنند. بعضی‌ها مخاطب‌های خود را از طریق بیو به ثبت‌نام در وب‌سایت‌شان دعوت می‌کنند، بعضی دیگر هم از هشتگ‌های اختصاصی خود استفاده می‌کنند. همه چیز به شما بستگی دارد. شما هم می‌توانید، کمی آزمون و خطا کنید و بهترین متن بیو را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

در ادامه نمونه‌های مختلفی از نحوه استفاده متن برای بیو اینستاگرام را باهم بررسی می‌کنیم.

قوانین شبکه‌های اجتماعی

برخی از اکانت‌ها دارای قوانین مختص به خود در شبکه‌های اجتماعی هستند. برای مثال اکانت رسمی مسابقات هاکی روی یخ آمریکا (NHL)، در متن بیو اینستاگرام خود لینکی از قوانین شبکه‌های اجتماعی را قرار داده است. هرچند این کار باعث مصرف مقادیر زیادی از کاراکترها شده است، اما ازنظر آن‌ها یک موضوعِ قانونی مهم تلقی می‌شود.

یا در این نمونه، کاربران باید برای دنبال کردن این اکانت، باید به سن قانونی رسیده باشند.

اکانت‌های رسمی اینستاگرام

برندهای شناخته‌شده‌تر که ممکن است با خطر کپی شدن مواجه شوند، استفاده از اکانت رسمی با تیک آبی را در دستور کار خود قرار می‌دهند. مثل اکانت رسمی شبکه‌ی نشنال‌جئوگرافی، که در عکس زیر می‌بینید. در ادامه هم، یک جمله‌ی نسبتاً کوتاه نوشته تا مخاطب را جذب و درنهایت هم لینک وب‌سایت خود را در انتهای بیو قرار داده است.

شعار تبلیغاتی (تگ‌لاین)

برند معتبر نایک که به داشتن محصولات ورزشی باکیفیت مشهور است، از شعار کوتاه خود (Jus Do I ) در متن بیو اینستاگرام خود استفاده می‌کند. تگ‌لاین با استفاده از کمترین کلمات ممکن، ویژگی اکانت و برند شما را به مخاطب نشان می‌دهد. شما نیز می‌توانید از جملات کوتاه خود برای توصیف کسب‌وکارتان استفاده کنید.

کوتاه نویسی

برخی از افراد معتقدند که مختصر نویسی یکی از روش‌های نوشتن متن برای بیو اینستاگرام است. برای مثال اکانت دیجی‌استایل اقدام به معرفی کوتاه این حساب به‌عنوان حساب رسمی خود کرده و لینک ورد به سایت خود را در بیو اینستاگرام قرار داده است. گاهی اوقات، یک بیو ساده، پیام شما را خیلی ساده‌تر و سریع‌تر به مخاطب می‌رساند.

سایر حساب‌های شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از پیج‌هایی که به سراغ ساده‌نویسی رفته، دیجیاتو است. این پیج همچنین با قرار دادن یک ایموجی به مخاطبان خود اعلام می‌کند که می‌توانند دیجیاتو را در یوتیوب هم دنبال کنند. سایر برندها ممکن است به‌جای یوتیوب، آدرس تلگرام، توییتر یا حتی آپارت خود را در بیو اضافه کنند.

دنبال کردن لینک‌ها

برای مثال اکانت اینستاگرام نوین از کاربرانش می‌خواهد که با کلیک بر روی لینک موجود در بیو، آموزش‌های رایگان نوین را مطالعه کنند.

استفاده از لینک به این روش، ترافیک وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. بعضی پیج‌ها این لینک را در طور هفته مرتباً به‌روزسانی می‌کند تا کاربران مشتاق را به وب‌سایت خود منتقل کند.

هشتگ‌های مشهور

حساب‌هایی که با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر در اینستاگرام فعالیت دارند، یک هشتگ معروف را در بیوی خود قرار می‌دهند. برای مثال شرکتApple ، در متن بیو اینستاگرام خود ار کاربران می‌خواهد که برای ارسال عکس‌های خود از هشتگ Sho o iPho e# استفاده کنند.

کاربران به‌ منظور مشارکت با شما، تنها باید هشتگ مربوطه را در پست خود قرار دهند.

لینک دانلود

خیلی از کسب‌وکارها برای آن که بتوانید از خدمات‌شان استفاده کنید، لینک وب‌سایت‌شان را در بیو قرار می‌دهند. برای مثال صفحه اینستاگرام اسنپ در متن بیو خود، شما را به دانلود اپلیکیشن‌ اسنپ دعوت می‌کند.

استفاده از ایموجی

بخش بیو می‌تواند محلی برای آشنایی با شخصیت شما باشد. برخی از برندها از ایموجی‌ها به منظور نمایش صفات شخصیتی خود در کنار کلمات استفاده می‌کنند. در اکانت دیرین‌دیرین این ایموجی‌ها به‌وضوح قابل‌مشاهده هستند. گاهی این تصاویر در نقش یک جمله‌ی کوتاه ظاهر شده و درک پیام را برای مخاطب ساده‌تر می‌کنند.

امکان ارتباط با ادمین

برخی از اکانت‌ها (به‌ ویژه اکانت‌های هنری) سعی می‌کنند تا کاربر را به‌طور مستقیم با ادمین‌های خود در ارتباط قرار دهند. با این عمل مخاطبین می‌توانند به روشی آسان از ادمین‌ها و آثار آن‌ها قدردانی کنند. مجله عکاسی این روش را برای برقراری ارتباط با کاربر در قسمت متن برای بیو اینستاگرام خود برگزیده است.

هیچ چیزی ننویسید

اگر شما به‌اندازه‌ی کافی مشهور باشید، احتیاجی به نوشتن متن برای بیو اینستاگرام خود ندارید.

برای مثال حساب کاربری پرویز پرستویی بدون حتی یک کلمه و تنها به‌واسطه‌ی شهرت ایشان دارای ۵٫۸ میلیون دنبال کننده است. با این‌حال به یاد داشته باشید که شما پرویز پرستویی نیستید! توصیه‌ی ما این است که حتماً یک متن برای بیو اینستاگرام خود انتخاب کنید تا دیگران بیشتر با شما آشنا شوند.

حتی اگر یک پیج شخصی دارید و می‌خواهید یک بیو خاص برای خود داشته باشید، می‌توانید از جمله‌هایی که در بخش بعدی برایتان آورده‌ایم، استفاده کنید.

متن مفهومی و زیبا برای بیو اینستاگرام

در زیر چند نمونه از متن‌هایی که بعضی از کاربران اینستاگرام در بیو خود استفاده کرده بودند را مثال می‌زنیم. شما می‌توانید از آن‌ها برای بیو اینستاگرام‌های شخصی خود ایده بگیرید.

البته ما به شدت توصیه می‌کنیم که حتی در بیو پیج‌های شخصی خود هم سعی کنید چیزی بنویسید که آیینه‌ای از شخصیت شما باشد.

جمع‌بندی

مانند سایر استراتژی‌های به کار گرفته شده در شبکه‌های اجتماعی، توصیه‌ی ما به شما استفاده از ابزار تحلیلی اکانت اینستاگرام و بررسی ترافیک ارسالی به وب‌سایت‌تان است. از به‌کارگیری روش‌های مختلف در نوشتن متن برای بیو اینستاگرام نترسید. آنقدر برای حساب کاربری خود بیو بنویسید که تا در انتها به ساختار موردعلاقه‌ی خود برسید.

در حال حاضر اینستاگرام، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی ما ایرانیان است. این فرصت را غنیمت بشمارید و با استفاده از امکانات موجود در آن، کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید.

شما از کدام یک از این روش‌ها برای متن بیو اینستاگرام خود استفاده می‌کنید؟

بیوگرافی اینستا چی بنویسم

  • مطلب جدید
  • 5 ژوئن 2022
دکمه بازگشت به بالا