mytax gov ir کارتخوان

mytax gov ir کارتخوان

mytax gov ir کارتخوان

mytax gov ir کارتخوان

در این مقاله، در خصوص درگاه ملی خدمات مالیات my.tax.gov.ir توضیح داده شده و در ادامه، در خصوص امکانات سایت، ثبت نام و نحوه ورود به سایت آن، نکاتی ارائه شده است.


درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i

.my ex p li e-heigh : 30px !impo a ; fo -size: 17px; @media o ly sc ee a d (max-wid h: 768px) .cha g ma gi – op:20px; display:block !impo a .cha g_desk op ma gi – op:20px; display: o e !impo a @media (max-wid h:1008px) . o esp display: o e !impo a .fo m-co ol wid h: au o !impo a ; bo de – adius: 0px .i e -co e box ma gi -bo om: 15px !impo a .ali k imags max-wid h: 100% !impo a ; wid h: au o !impo a ; heigh : au o !impo a .ali k h2 colo : gb(58, 109, 151); fo -size: 16px; ma gi -bo om: 20px .ali k h3 fo -size: 15px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h4 fo -size: 14.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h5 fo -size: 14px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h6 fo -size: 13.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k p li e-heigh : 27px .ali k a fo -size: 15px .shoa backg ou d: gb(249, 249, 249) o e epea sc oll 0% 0%; ex -alig : ce e ; paddi g: 30px 10px; fo -weigh : bold; fo -size: 23px; ma gi -bo om: 20px; li e-heigh : 32px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi – op: 20px .e d bo de : 1px solid gb(220, 222, 181); backg ou d-colo : gb(254, 255, 232); paddi g: 10px; ma gi : 10px 0px; li e-heigh : 1.5; .slo fo -size: 50px; fo -family: yeka ; ma gi -lef : 20px; .slo2 fo -size: 50px; fo -family: yeka ; posi io : ela ive; op: 33px; ma gi – igh : 20px; .my able d bo de : 1px solid .my able : h-child(eve ) backg ou d: colo : whi e .my able : h-child(eve ) d colo : whi e !impo a .my able : h-child(odd) backg ou d: .mb-5 ma gi -bo om: 3px !impo a h4 fo -size: 14px !impo a ; fo -weigh : bold; colo : gb(58, 109, 151);

درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i ، توسط سازمان امور مالیاتی کشور، با هدف ارائه خدمات الکترونیکی، در زمینه برخی امور مربوط به مالیات، راه اندازی شده است. ثبت نام در این سامانه، با ورود به سایت آن، امکان پذیر است. استعلام بدهی مالیاتی و استعلام پرونده های مالیاتی به صورت الکترونیک، از جمله امکانات این سامانه می باشند. 

برای مشاوره درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i

برای مشاوره درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i

عناوین اصلی این مقاله

سازمان امور مالیاتی ایران که وابسته به سازمان اقتصاد و دارایی بوده، در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است. از جمله اهداف تاسیس این سازمان، افزایش نظم و کارایی در حوزه امور مالیاتی می باشد. این سازمان، در زمینه اموری همچون، پرداخت مالیات، استعلام بدهی مالیاتی، صدور قبوض مالیاتی و سایر موارد مرتبط، اقدام به ارائه خدمات به متقاضیان می نماید. 

با توجه به اوضاع فعلی کشور، به علت بیماری فراگیر و خطرناک کرونا، اغلب ادارات دولتی و مراکز خصوصی، اقدام به الکترونیکی نمودن خدمات خود کرده اند. سازمان امور مالیاتی نیز، اقدام به ارائه خدمات الکترونیکی از طریق راه اندازی سامانه مخصوص به خود، به نام درگاه ملی خدمات مالیات، نموده و انجام برخی امور مالیاتی، صرفا با مراجعه و ورود به سایت آن، به آدرس my. ax.gov.i ، با فوریت امکان پذیر می باشد. 

از این رو، در این مقاله، قصد داریم به معرفی درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i ​، بپردازیم؛ سپس، نحوه ثبت نام در این سامانه و امکانات آن را توضیح دهیم. چنانچه، پیرامون درگاه ملی خدمات مالیات و امکانات، سوالاتی دارید، با ما همراه باشید. 

برای ورود به درگاه ملی خدمات مالیات کلیک کنید.

کاربران، جهت ورود به درگاه ملی خدمات مالیات، به آدرس my. ax.gov.i مراجعه کنند.

معرفی درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i

همانگونه که گفتیم، سازمان امور مالیاتی کشور، در سال ۱۳۸۱، با هدف بهبود و افزایش کارایی نظام مالیاتی کشور، تاسیس شد. بررسی موانع نظام مالیاتی، برنامه ریزی، جهت بهبود سیستم مالیاتی و نحوه اخذ آن، ارائه پیشنهادهای لازم در خصوص بهبود سیستم مالیاتی کشور، از جمله وظایف سازمان امور مالیاتی می باشد.

از آن جا که این سازمان، در پی بهبود وضعیت عملکرد خود و فوریت  هرچه بیشتر در ارائه خدمات در زمینه امور مالیاتی، به متقاضیان آن می باشد، اقدام به راه اندازی سامانه الکترونیکی مخصوص به خود، تحت عنوان درگاه ملی خدمات مالیات، نموده است. متقاضیان، می توانند، با ورود به سایت درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i ، از امکانات و خدمات آن، بهره مند شوند.

درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i ، در زمینه اموری همچون، استعلام بدهی مالیاتی، استعلام اظهارنامه مالیاتی ارسال شده، استعلام پرونده مالیات بر ارزش افزوده و سایر موارد مربوط به مالیات همچون پرداخت مالیات درگاه های پرداخت اینترنتی،، اقدام به ارائه خدمات الکترونیکی می نماید. در ادامه، به توضیح در خصوص ثبت نام در درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i و امکانات آن که با ورود به سایت، قابل دسترسی هستند، می پردازیم.

ثبت نام در درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i

در قسمت قبل، به معرفی درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i ، پرداختیم و گفتیم که این سامانه، با هدف فوریت  در ارائه خدمات الکترونیکی، در زمینه امور مربوط به مالیات، نظیر تشکیل پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان یا استعلام بدهی مالیاتی و نیز صدور مفاصا حساب راه اندازی شده است. تمامی افرادی که به موجب قانون مالیات های مستقیم، ملزم به پرداخت مالیات همچون سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو می باشند، می توانند از این سامانه، استفاده نمایند. در ادامه، قصد داریم، در خصوص نحوه ورود به سایت درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i و ثبت نام در آن، صحبت کنیم که مطابق مراحل زیر می باشد:

در ابتدا، عبارت درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی یا آدرس my. ax.gov.i را در مرورگر خود جست و جو نمایید تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شوید و پس از ورود به سایت درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i ، گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

در این مرحله، کد ملی، شماره تلفن همراه به نام خودتان و سپس متن تصویر امنیتی را در کادر مر بوطه وارد نمایید و گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. 

چنانچه مراحل را درست طی کرده باشید، رمز ورود به سایت درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i ، برای شما پیامک خواهد شد و می توانید از طریق گزینه ورود به سایت و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، اقدام به استفاده از خدمات سامانه نمایید. 

امکانات my. ax.gov.i

در قسمت های قبل، به معرفی درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i که همچون سامانه اظهارنامه مالیاتی با هدف فوریت ​در ارائه خدمات الکترونیکی مالیاتی تاسیس گردیده، پرداختیم و نحوه ورود به سایت و ثبت نام در آن را توضیح دادیم. در این قسمت، قصد داریم، در خصوص امکانات درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i ، صحبت کنیم و خدمات الکترونیکی این سامانه را به کاربران آن، معرفی نماییم. امکانات درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i ، عبارتند از:

امکان استعلام پرونده های مالیاتی؛ که شامل پرونده های درآمد و پرونده های ارزش افزوده می شود و امکان دریافت و استعلام اینتاکد

امکان استعلام اظهارنامه مالیاتی؛ که شامل اظهارنامه درآمد، نقل و انتقال ملک، مستغلات استیجاری و ارث می شود.

امکان استعلام درخواست ها؛ که شامل استعلام بدهی مالیاتی، رفع تعهد ارزی و اظهارنامه های پلمپ دفاتر تجاری می شود.

امکان استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی به واسطه بدهی مالیاتی، از سال ۱۳۹۴ به بعد.

کارتابل ابلاغ الکترونیک

پرداخت قبض های مالیات و مشاهده قبض های پرداختی

مشاهده اطلاعات صورت معاملات

مشاهده مالیات تکلیفی نظیر حقوق و اعتراض به مالیات در مراجع حل اختلاف مالیاتی

همچنین، متقاضیانی که قصد استعلام پرونده های مالیاتی خود را دارند، می توانند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله استعلام پرونده مالیاتی را مطالعه کنند. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i  در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i ​ پاسخ دهند.

سوالات متداول

۱- سامانه my. ax.gov.i چه سامانه ای است؟

۲- امکانات سامانه my. ax.gov.i چیست؟

۳- استعلام پرونده مالیاتی در سامانه my. ax.gov.i چگونه است؟

برای مشاوره درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i

برای مشاوره درگاه ملی خدمات مالیات my. ax.gov.i

my. ax.gov.i | مشاهده سوابق و بدهی مالیاتی با کد ملی و دریافت کد مالیاتی

روش مشاهده سوابق و بدهی مالیاتی با کد ملی و دریافت کد مالیاتی اعلام شد.

شناسنامه قانون– برای دریافت کد مالیاتی با کد ملی و مشاهده سوابق و بدهی پرونده مالیاتی لازم است به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی h ps:my. ax.gov.i وارد شوید. همچنین، مبلغ مالیات که کارفرما ماهانه از حقوق شما کسر کرده و به سازمان امورمالیاتی پرداخت کرده است، را می‌توانید از درگاه ملی خدمات الکترونیک مشاهده نمایید.

فهرست عناوین این صفحه

ثبت نام و ورود به سایت اداره مالیات

برای ثبت نام در سایت اداره مالیات، کافیست بر روی لینک h ps:my. ax.gov.i  کلیک کنید و سپس زبانه “ثبت نام” را انتخاب کنید. کد ملی، شماره موبایل و تاریخ تولد خود را ثبت کنید. نگران نباشید! با ثبت نام به این طریق، پرونده ای در سازمان امور مالیاتی برای شما تشکیل نمی شود، بلکه شما می توانید در صورتی که پرونده ای از قبل برای شما تشکیل شده است، وضعیت آن و وضعیت بدهی مالیاتی خود را استعلام کنید.

در صورتی که قبلا در سایت اداره دارایی ثبت نام کرده اید، بر روی لینک h ps:my. ax.gov.i  کلیک کنید. زبانه “ورود” را انتخاب کنید کد ملی و رمز خود را وارد کنید و به سامانه اداره مالیات وارد شوید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، با کلیک بر روی زبانه “فراموشی” نسبت به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنید.

استعلام بدهی مالیاتی

بعد از ورود به سایت اداره مالیات، در صفحه اصلی تحت عنوان “داشبورد مالیاتی” میزان بدهی شما به ریال نمایش داده می شود.

مالیات نقل و انتقال خودرو

برای ثبت درخواست نقل و انتقال خودرو و دریافت مفاصاحساب مالیات نقل و انتقال خودرو بر روی زبانه “مالیات بر نقل و انتقال خودرو” کلیک کنید.

اضافه کردن یا حذف کارتخوان از پرونده مالیاتی

برای اضافه کردن یا حذف کارت خوان در پرونده مالیاتی بر روی زبانه “ساماندهی پذیرنده های الکترونیک” کلیک کنید.

مالیات ملک خالی

برای مشاهده وضعیت پرونده مالیات خانه خالی بر روی زبانه “واحدهای مسکونی خالی از سکنه” کلیک کنید.

مالیات خودرو لوکس

برای مشاهده وضعیت پرونده مالیات خودرو لوکس بر روی زبانه “مالیات بر خودروهای تحت تملک” کلیک کنید.

مشاهده پرونده های مالیاتی موجود

برای مشاهده پرونده های مالیاتی مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده (درآمد و استعلام ارزش افزوده) بر روی زبانه “پرونده‌های مالیاتی” کلیک کنید.

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی

بعد از ورود به سایت اداره مالیات بر روی دکمه “استعلام ممنوع الخروجی” کلیک کنید.

مشاهده ابلاغیه مالیاتی

امکان دریافت ابلاغیه های مالیاتی به صورت پیامکی برای شما وجود دارد. برای اینکار، بعد از ورود به سایت اداره مالیات، در صفحه اصلی زبانه “فعال سازی ابلاغ الکترونیک” را فعال کنید. توجه داشته باشید که ابلاغ بر طبق قانون تجارت می بایست به شخص شما در آدرس شما انجام شود. در صورت فعالسازی ابلاغیه اکترونیکی مالیاتی شما این حق قانونی را از خود سلب می کنید. ولی باتوجه به روال های اداره مالیات، پیشنهاد می شود این گزینه را فعال کنید. شما ۳۰ روز بعد از مشاهده ابلاغیه الکترونیک، فرصت اعتراض دارید. در صورتی که ابلاغیه الکترونیک شما فعال نباشد، ممیز می بایست با شما تماس بگیرد و دیرتر ابلاغیه به اطلاع شما میرسد (همچنان شما ۳۰ روز بعد از مشاهده حضوری ابلاغیه مهلت اعتراض دارید)، ولی در کل پیشنهاد می شود این گزینه ابلاغ الکترونیک مالیاتی را فعال کنید.

mytax gov ir کارتخوان

  • مطلب جدید
  • 5 ژوئن 2022
دکمه بازگشت به بالا